DeepCool Gammaxx GTE V2 Wit

€ 24,90
Specificaties 120mm diameter met 27,8dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

DeepCool Gammaxx GTE V2 Wit Review

Racer89 25 augustus 2021, laatste update op 8 september 2021, 166 views Product gekocht

DeepCool Gammaxx GTE V2 Wit

Gekocht voor AM4 socket ( Ryzen 5 3600 ) Koelt goed ook onder gamen. Schroeven wat door het moederbord gaan zijn aan de dunne kant. Aangezien hier ook de koeler op vast gezet wordt. Backplate uit kunststof ook erg dun. Fan met witte verlichting is wel aan de felle kant.

Pluspunten

• Koeling
  • Witte fan verlichting
  • Geluid

Minpunten

• Schroefdraad erg dun
  • Witte fan erg fel
  • Backplate uit kunststof en erg dun

Koelvermogen Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Geluidsproductie (min) Score: 5

Intro:

Samen met een nieuw Deepcool behuizing ook wit, heb ik deze CPU koeler gepakt. Dit omdat de standaard AMD koeler niet zo heel goed koelt en ook niet uitziet in een glazen case. Daarom deze DeepCool die betaalbaar is.

Koelvermogen:
Dit punt heb ik nog niet kunnen testen, het punt waar ik mee zit is dat er nog een fan in de case moet aan de achterkant. Helaas was de bestelde RGB fan stuk hierdoor is dit niet realistisch om te testen. Dit ga ik wel nog doen als de fan werkend is.
Update 08-09-2021:
Inmiddels fan aan de achterkant geplaatst, dit scheelt ongeveer 2 graden. Onderstaande foto is tijd het gamen ( BF V ) Zonder een spel te draaien zit de temperatuur tussen 45 en 55 graden.

Geluidsproductie:
Fan is nauwelijks hoorbaar, je hoort wel als de CPU warm begint te worden en deze in toeren toe neemt. Het is verder niet storend maar wel hoorbaar.
Compatibiliteit:
De koeler past op meerdere sockets, backplate is voorzien van meerdere openingen voor AMD & Intel. Dit is tevens wel een aandacht puntje. De backplate is erg fragiel en voelt dun aan.

Installatiegemak:
De schroeven die door het moederbord gaan zijn erg dun. Hierdoor lijkt en voelt het goedkoop aan. Je moet ook oppassen met aandraaien aangezien je deze zo doordraait. Tevens is de backplate niet echt stevig zoals hierboven beschreven. Het vast zetten van de koeler gebeurd d.m.v. dunne veren en boutjes, dit is wel een goed systeem maar door de dunne schroefdraad net niet dat wat het moet zijn.

Wat ook niet erg handig is, zijn de klemmen voor het vast zetten van de fan, als het moederbord is ingebouwd is het een priegel werk om dit los en vast te krijgen. Vooral als er ook nog een GPU onder de koeler zit. Denk bijvoorbeeld als de koeler eens schoon gemaakt moet worden.

Prijs:
Bovenstaande zijn natuurlijk aandachtspunten, als je hier de prijs tegenover legt is het wel een goede prijs/kwaliteit verhouding. Wellicht hadden ze hier en daar wat beter materiaal moeten pakken vooral om dat het een V2 model is. Echter doet hij wel wat hij moet doen en dat is koelen. Prijs is niks over te klagen, deze is gewoon in orde.
Modbaarheid:
Veel te veranderen valt er eigenlijk niet, ik was wel van plan om te witte fan te verplaatsen naar achteren in de case en een RGB fan op de koeler te zetten. Echter was de bestelde RGB fan kapot... Ik moet dus wachten op een vervanger. Wat mij wel opviel is dat de RGB fan is voorzien van rubbers aan de uiteindes en de witte standaard fan heeft helemaal niks van trilling demping of rubber.

Conclusie:
Op een paar min punten na is het een fijne CPU koeler met verlichting. Dit was mij niet eens bekend bij de bestelling dacht dat dit alleen een witte fan was zonder verlichting. De prijs is in orde, ik ben benieuwd wat de temperaturen dadelijk doen als de case klaar is. Eindoordeel is Positief.

Heb jij ook een DeepCool Gammaxx GTE V2 Wit?