Netgear Orbi WiFi 6 System AX4200 (set van 2 stuks)

€ 448,99
Specificaties WiFi-ax • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

Netgear Orbi WiFi 6 System AX4200 (set van 2 stuks) Review

l1heerNewbie 25 augustus 2021, 401 views Product gekocht

Netgear Orbi WiFi 6 System AX4200 (set van 2 stuks)

Ik had eerder de voorganger, de Orbi RBK53 en daarvoor een Linksys Mesh systeem. Ik ben verhuisd naar een grote nieuwbouwwoning, dus een upgrade gedaan. 3 verdiepingen, met een goed bereik is mijn eis en ik zie steeds meer Wifi-6 apparatuur in mijn huis komen. Dus een nieuwe set gekocht.

Pluspunten

• bereik
  • Stabiel
  • Snel

Minpunten

• prijs?
  • ze zijn best groot

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4
Bij mijn vorige set van 3 (1 router en 2 satellieten) had ik 1 satelliet bedraad gekoppeld aan de router en bij deze nieuwe set zijn alle satellieten gekoppeld via een vaste verbinding. Het werkt prima met de backhaul, maar ik wil daar waar het kan, de wifi verminderen. Bovendien kan ik nu de satelliet neerzetten waar ik hem wil hebben ipv dat hij in het bereik van een router moet staan. Ik merkte dat in mijn nieuwe huis dat lastiger was dan gedacht.
Mijn nieuwbouwhuis is lekker energieneutraal, maar hierdoor zit er erg veel isolatiemateriaal met een aluminiumlaag overal in de spouwmuur en veel metaal in de muren en vloeren. Het goed plaatsen van de 3 delen is dan echt flink uitzoeken. Het lukt, maar ze staan dan op plekken waar ik zie niet wil hebben. In het zicht als voorbeeld. Met de vaste aansluiting staan de satellieten op de juiste plek zoals voor voldoende bereik in de achtertuin.

Het overstappen van het oude systeem naar het nieuwe was een fluitje van een cent. Ik ben opnieuw begonnen met het installeren en dat was zeer eenvoudig. Snelheid is zeer goed en stabiel. Vooral als ik wifi 6 gebruik.
Ik heb hem gekoppeld aan een modem van Ziggo die alleen lekker modem hoeft te zijn.
Er zitten voldoende poorten op zodat je op elk device ook bekabelde apparatuur kan aansluiten. Er is veel instelbaar maar als je bijvoorbeeld echt wil tweaken dan kom je uit op andere merken. Voor mij is het essentieel dat hij het doet, snel en stabiel. En het bereik in mijn huis moet goed zijn.

Heb jij ook een Netgear Orbi WiFi 6 System AX4200 (set van 2 stuks)?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.