LOQED Touch Smart Lock

€ 329,-
Specificaties Deuropener (Bluetooth) - Bekijk alle specificaties

LOQED Touch Smart Lock Review

jelmo 25 augustus 2021, 162 views Product gekregen

LOQED Touch Smart Lock

Winnaar van de Tweakers weggeef-actie van het LoQed slot. Zeer handig slot. Na enkele weken ga ik met een gerust hart zonder sleutels de deur uit. Gemakkelijke installatie met goede installatie hulp online. Toegang delen met familie/partners/kinderen is even puzzelen, maar werkt prima. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• 3* rating
  • Goede handleiding/instructies
  • Elektromotor sterk genoeg
  • Snelle installatie, prima zelf te doen
  • Voelt robuust aan

Minpunten

• 3* rating alleen bij uitschakelen pincode-toegang
  • Instructies alleen online beschikbaar
  • Sterke elektromotor maakt hoop geluid
  • Termen gebruikt in installatie zijn ietwat specialistisch

Kwaliteit Score: 4
Als winnaar van de Loqed weggeef-actie hier op tweakers moet ik natuurlijk wel een recensie achterlaten.

Slot komt zeer compleet binnen met alle onderdelen om deze op veel verschillende type/uitvoeringen van sloten te monteren.
Loqed biedt zowel een check vooraf (voor het kopen) om te controleren of het slot op jouw deur gaat passen, als een uitgebreide stapsgewijze handleiding voor de installatie op jouw specifiek slot d.m.v. beslisboom met bijpassende video's/animated gifs.
Ikzelf had het probleem dat ik te snel wilde en dus soms kleine stapjes mistte waardoor de installatie langer duurde dan nodig. Wees dus precies bij het volgen van de verder compleet kloppende instructies.

Na installatie is het slot makkelijk via de Loqed app te koppelen aan je account, waarna je aan de slag kan. Je bent in in no-time up and running.

De app zelf is voor verbetering vatbaar. Zowel de aangeboden mogelijkheden als het gebruiksgemak/usability van de app kan beter, maar voorziet in wat ze beloven. Duidelijk is wel dat ze hier nog hard aan bezig zijn om dit te verbeteren en om features toe te voegen.

Het slot heb ik nu een aantal weken in gebruik en inmiddels zover dat ik zonder sleutels de deur uit loop.

Feilloos werkt het overigens niet altijd, maar dit zijn minor issues:
  • Slot herkent niet altijd dat je aan komt lopen en blijft uit. Bij aanraking van het slot krijg je de melding dat hij verbinding probeert te maken. Na enkele seconden (2-10) is de verbinding gemaakt en gaat het slot open
  • Standaard geeft het slot de mogelijkheid tot openen pas, als je minimaal 5 minuten meer dan 500m van je voordeur verwijderd bent geweest. Dit werkt niet altijd fijn en/of correct. Woon je op loopafstand van de supermarkt (zoals ik) sta je met je boodschappen voor een deur die de optie geeft om deze op slot te draaien ipv openen omdat hij denkt dat je nog niet echt weg bent geweest. Deze check is als experimental feature wel uit te zetten, wat kan helpen
  • Slot gaat na installatie meteen updates downloaden. Hij is dan wel bruikbaar maar gedroeg zich vreemd en gaf verkeerde statistieken aan. Na volbrengen update werkte deze compleet naar behoren. Beter zou zijn als de app even onbruikbaar gemaakt wordt bij update zodat er geen verwarring ontstaat.
Zoals je ziet, weinig problemen die allemaal niet erg zijn en waarschijnlijk over de komende tijd opgelost zullen worden.

Ik ben zeer content met het slot. De prijs is wellicht heftig, maar aangezien ik hem gratis heb kan ik hier niets over zeggen. Ik heb hem nog niet lang genoeg om te batterijduur te beoordelen, deze schijnt niet super.

Let op; je hebt een permanent ongebruikt stopcontact nodig binnen 3 meter van het slot op de voordeur voor de bluetooth-module.

Heb jij ook een LOQED Touch Smart Lock?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.