LG Soundbar SP2

Specificaties Soundbar met 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

LG Soundbar SP2 Review

justintiemessenNewbie 25 augustus 2021, 180 views

LG Soundbar SP2

Mooi product, prima prijs, maar geluidskwaliteit echt heel slecht.

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak

Minpunten

• geluidskwaliteit

Geluidskwaliteit Score: 1
Sinds kort een trotse eigenaar van een mooie grote LG smart televisie. Geluid uit de speakers zijn toch altijd van wat mindere kwaliteit dus al een tijdje op zoek naar een soundbar. Opzoek gegaan naar een soundbar van hetzelfde merk met de verwachting dat het allemaal goed met elkaar `praat`. Ik heb het product binnengekregen en het aansluiten was echt super makkelijk. De bijgeleverde kabels zijn makkelijk aan te sluiten en er zijn diverse manieren om de verbinding tot stand te brengen. Helaas werd er geen HDMI-kabel bijgeleverd.

Soundbar ziet er strak uit en er zit een simpele, maar duidelijke afstandsbediening bij. Ook is er een bijbehorende app. Maar eerlijkgezegd open ik niet mijn telefoon om een soundbar te bedienen. Ik gebruik eerder mijn afstandsbediening van de televisie of de plus/min knoppen op mijn telefoon.

De soundbar neemt weinig ruimte in en heeft duidelijke led lampjes aan de voorkant. Je ziet in 1 oogopslag of er verbinding is en hoe hard het geluid staat. Ook is het fijn dat je de soundbar niet zelf hoeft op te starten elke keer als je de televisie aanzet. De verbinding wordt automatisch gelegd en de soundbar staat direct aan.

Kwaliteit van het geluid. Ja, dat is wel een puntje die ik hier wil benoemen. Voor de prijs verwacht ik eigenlijk meer kwaliteit in het geluid. Het is blikkerig en weinig bass tonen. Upgrade voor wat betreft mijn televisiegeluid, maar ik sta niet te springen. Het geluid vind ik zelf dus een ruime onvoldoende.

Als ik naar het complete plaatje kijk, gebruikersgemak, prijs en geluidskwaliteit dan geef ik het product een voldoende. Maar als je een soundbar wilt met mooi geluid zou ik even verder kijken

Heb jij ook een LG Soundbar SP2?