Seasonic Prime PX-850

€ 213,-
Specificaties 850W (80 Plus Platinum) • volledig modulair - Bekijk alle specificaties

Seasonic Prime PX-850 Review

Gurupat 25 augustus 2021, laatste update op 25 augustus 2021, 113 views Product gekocht

Seasonic Prime PX-850

Ik raad deze voeding aan. Waarom: 1 Gemak bij het bouwen. 2 Stabiel 3 Modulair met uitgebreide Kabel set om uit te kiezen. 4 Mooie stoffen tas om overschot kabels en handleiding te bewaren Hij lijkt duur maar is in mijn opinie het geld waard.

Pluspunten

• Erg stabiel
  • Prettig voor bouwen eigen PC
  • Veel keuze dankzij standaard meegeleverde kabels
  • modulair

Minpunten

• duurder

Uitrusting Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Prestaties en stabiliteit Score: 5

Algemeen

Laten we eerlijk zijn, voedingen zijn één van de saaiste onderdelen van je PC.
Maar juist die saaie betrouwbaarheid is naast gemak bij jouw build de reden om deze te kopen.

Motivatie

Stabiliteit
Hij draait vrijwel dag en nacht vanaf halverwege 2020 zonder een centje pijn.
Ik moet vaak lachen om mensen die een cheapo kilowatt++ voeding kopen en verbaast zijn dat hun build niet stabiel is. Wel investeren in een dure videokaart en bezuinigen op de basisonderdelen is in mijn opinie vergelijkbaar met een huis bouwen met een te kleine of onbetrouwbare meterkast. Je hoort dan niet te klagen dat de drie meter televisie af en toe uitvalt.
Geluid
Geluid van de fan is aanwezig maar zeker niet storend, dit is ietwat moeilijk in te schatten in combinatie met fans van mijn waterkoeling en casefans.
Modulair ontwerp
Alle kabels zijn los meegeleverd. Dat maakt deze voeding lekker flexibel doordat je zelf kan kiezen welke meegeleverde kabel je wil gebruiken. Hierdoor kan je de kabels beter wegwerken in je PC zonder overbodig zichtbare kabels. Lange kabels, korte kabels in vrijwel alles is voorzien. Ik heb zelf geen enkel extra split of conversie kabel nodig gehad.
Bijgeleverde spullen
Bijgeleverd is een luxe stoffen tas voor de niet gebruikte kabels, documentatie en de stekker om je voeding te testen alsof je op de aan/uit knop drukt.
Performance
Hij voorziet een threadripper 3960X op een Asrock trx40 moederbord en RTX2080 van stroom zonder enige klacht.

Ik raad deze krachtbron aan.
Als je een praktische degelijke stabiele voeding voor de PC zoekt en bereid bent te investeren in betrouwbaarheid dan is deze voeding zekere de overweging waard.

Laatste opmerking

Mijn vorige build had ook een nog werkende Seasonic krachtbron die alleen is afgevoerd omdat die te licht was qua wattage.

edit: Modulariteit toegevoegd als pluspunt

Heb jij ook een Seasonic Prime PX-850?