Poco F3 5G (8GB intern, 256GB opslag) Blauw

€ 402,93
Specificaties 6,67" • 2400x1080 • 256GB - Bekijk alle specificaties

Poco F3 5G (8GB intern, 256GB opslag) Blauw Review

zkhmcknol 24 augustus 2021, laatste update op 13 september 2021, 983 views Product gekocht

Poco F3 5G (8GB intern, 256GB opslag) Blauw

Ik wilde een nieuwe telefoon met een snelle SOC. Dat is zo ongeveer het enige wat ik heb gekregen. Nu reeds 4 maanden in bezit

Pluspunten

• Snelle SOC

Minpunten

• Geen micro SD slot
  • MIUI vind ik waardeloos
  • Geen IP certificering
  • Te groot voor m'n broekzak

Ik was gewaarschuwd over MIUI dat dit niet voor iedereen is.
Dat was een understatement.
Misschien ben ik na m'n Motorola X4 met bijna stock Android wat verwend maar deze software is echt verschrikkelijk. Notificaties die niet klikbaar zijn in de notificatiebalk, de torch optie is niet te uitschakelen ondanks de optie in de instellingen. Edit: instelling gevonden waardoor de torch app is uitgeschakeld via de double tap van de aan/uit knoo. Apps die niet uit te schakelen zijn.
Foto apps die foto's eerst draaien naar landschap en dan niet in te zoomen zijn en daarna weer op portretstand openen en dan wel in kunnen zoomen.
Een simpel telefoon gesprek handsfree starten lukt je niet: je start een gesprek en het scherm wordt in 1x zwart. De aan/ uit knop doet niets meer. Echt belachelijk.....

De vingerafdruk scanner in de aan/ uit knop is in combinatie met de zaklamp optie een nachtmerrie sinds. Vanwege de'lag' reageer deze sinds net wat trager en denk je dat deze niet reageert op de korte dubbele aanraking om de zaklamp aan of uit te zetten.
Het feit dat ik het ontgrendelen met de vingerafdruk scanner ook niet goed vind werken is misschien persoonlijk maar ik zie die scanner liever apart.

Misschien ben ik een zeurpiet en verwacht ik teveel voor het geld wat ik voor betaald heb maar dit heeft mij zo afgestoten van een China phone voor de toekomst. Nooit meer na deze...

Heb jij ook een Poco F3 5G (8GB intern, 256GB opslag) Blauw?

Vraag & Aanbod

3 van de 4 minpunten kon je van te voren weten. Volgens mij kan die torch optie ook gewoon uit. Bedankt voor de review.
Wat er allemaal niet op zat wist je toch al voor de koop? Haal dan de X3 PRO.. Heeft alles wat je hier mist (behalve amoled) zoals overigens -alle nieuwe toestellen, en heeft ook nog de IR blaster ook als laatste in z'n soort denk ik zo.. Dit alles was voor mij de reden voor de X3 PRO te gaan.
Heb een Poco F3 en die heeft ook een IR blaster (kan mijn televisie er via IR mee bedienen)
Ah, serieus? Vergissing dan. De rest klopt wel. Haha.👍🏻
Te groot voor mijn broekzak hahaha
waarom koop je hem dan
Probeer maar eens een telefoon onder 6,5 inch scherm te vinden met een beetje specs.....I dare you :) :) :)
Dat is toch niet de schuld van deze telefoon? Dat is gewoon hoe de telefoonmarkt is nu

iPhone 13 (mini) / Sony Xperia 5 III (zijn alle drie best ruim onder de 6.5 inch met hele goede specs, en er zijn er vast meer)
Hohoho...wacht ff.....in dezelfde prijsklasse. Het feit dat ik geen iPhone wil daargelaten, jij hebt het nu over telefoons bijna 3x de waarde van deze Poco. Dat is niet echt vergelijkbaar.
Je zei alleen dat ik een telefoon moest vinden onder de 6.5 inch met een beetje specs, geen prijs

Ik ben het met je eens hoor maar je zei het niet
Daar heb jij weer gelijk in :) :)
Smaken verschillen duidelijk. Persoonlijk vind ik Miui best te pruimen maar het is heel anders dan bijvoorbeeld stock Android of Samsung's One UI. Is het daarmee slecht, wat mij betreft niet maar wel heel erg wennen.

Overigens denk ik dat je nog een oudere versie van Miui op jouw toestel had staan. De problemen die jij ervaarde herken ik niet.

Voor veel van de andere punten vraag ik mij af of je van te voren reviews hebt gelezen/bekeken want dat het om een groot toestel gaat, het geen IP-certificering heeft en geen SD slot heeft had je kunnen weten. Blijkbaar waren dat op het moment van aankoop geen deal-breakers....

[Reactie gewijzigd door Timmy op 13 september 2021 09:18]

De Poco F3 1 ster geven in een review... dan ben je echt een mongloid

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.