Havit HV-KB390L Low Profile Mechanical

Specificaties Bedraad Qwerty met Kailh Blue switches - Bekijk alle specificaties

Havit HV-KB390L Low Profile Mechanical Review

wiebehordijk 23 augustus 2021, 68 views Product gekocht

Havit HV-KB390L Low Profile Mechanical

Typt heerlijk, als je zoals ik een normaal mechanisch toetsenbord te hoog vindt.

Pluspunten

• Mooie aluminium bovenplaat met afgeschuinde randen
  • Laag profiel voor minder travel
  • Duidelijke feedback

Minpunten

• Klik zit net boven de toetsaanslag
  • Gamey lichtcombinaties voegen weinig toe
  • USB-aansluiting niet stevig

Ik heb een paar maanden een gewoon mechanisch toetsenbord geprobeerd, maar ik vond de travel te lang en ik had de neiging om mijn polsen een stukje boven het bureau te houden. Ik vond eigenlijk mijn laptop lekkerder typen. Vandaar dat ik dit low profile toetsenbord heb uitgeprobeerd, en dat bevalt me een stuk beter.

Typen
Het typen voelt ongeveer als een compromis tussen een mechanisch toetsenbord met blauwe switches en een laptop met butterfly switches. De feedback is duidelijk beter dan de laptop, maar het ligt een stuk platter op het bureaublad.

Dit toetsenbord heeft als nadeel dat je de toetsen tot net boven het aanslagpunt kan indrukken, en dan hoor je toch een klik maar de aanslag wordt niet geregistreerd. Deze klik klinkt anders dan de klik bij een correcte aanslag, dus na enige tijd raak je eraan gewend en leer je de toetsen goed in te drukken, maar in de eerste paar weken miste ik hierdoor vaak aanslagen.

Layout
De layout is standaard ANSI zonder numeriek deel, dat vind ik prima. Ik vind het een nadeel dat elke functietoets in combinatie met de Fn-toets geprogrammeerd is als lichteffect. Persoonlijk gebruik ik ze niet en had ik liever mediafuncties gehad, zoals geluid harder en zachter zetten. Los daarvan is het erg overzichtelijk.

Bouwkwaliteit
De bovenplaat is van aluminium met afgeschuinde randen. Ik vind het erg mooi en stevig. Toch is het geheel nog vrij licht voor een mech. De USB-aansluiting voelt nogal losjes en geeft mij de indruk dat die wel eens stuk kan gaan als je vaak de kabel los- en vastmaakt.

Heb jij ook een Havit HV-KB390L Low Profile Mechanical?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.