Teufel Airy True Wireless (Wit) Review

hazetom 23 augustus 2021, 1.111 views Product geleend

Teufel Airy True Wireless (Wit)

De Teufel Airy True Wireless earbuds blinken uit met een gebalanceerd geluid en uitstekend draagcomfort. Ook de accuduur van 6 uur (25 uur met herladen) en de IPX7 waterbestendigheid zijn heel fijn. Het ontbreekt de oortjes helaas aan extra snufjes, maar dit is een heel fijn setje om te overwegen.

Pluspunten

• Warm en gebalanceerd geluid
  • Uitstekend draagcomfort
  • Prima accuduur van 6 uur (25u met herladen)
  • Goede prijs-kwaliteitverhouding

Minpunten

• Gedateerde opbergcase
  • Weinig extra features

De Airy True Wireless earbuds van Teufel blinken precies uit in wat ik belangrijk vind: geluid en draagcomfort. Het geluid is warm en erg goed gebalanceerd, wat de oortjes geschikt maakt voor verschillende muziekstijlen. Ook hoor je, zeker voor earbuds, veel detail in de muziek. Rustig naar een podcastje luisteren of telefoongesprekken voeren gaat er ook prima mee.

Wat draagcomfort betreft ben ik bijna net zo enthousiast. Persoonlijk ben ik niet de grootste fan van in-ear oordopjes, maar deze oortjes van Teufel zitten wel degelijk fijn. Zonder gedoe of gedraai zitten de earbuds direct fijn en stevig in je oren. Geen angst dat ze er tijdens het fietsen of wandelen ineens uitvallen. Tegelijkertijd voelen de ze ook licht en luchtig (Airy) aan. Ook bij langere luistersessies heb ik helemaal nergens last van.

In de categorie 'extra functionaliteiten' laten de earbuds helaas wat punten liggen. Zo ziet de opbergcase er gedateerd uit en heeft deze geen usb-c, maar een micro-usb-aansluiting. Jammer, aangezien usb-c toch al eventjes de standaard is. Draadloos opladen is er niet bij en ook actieve noise-cancelling is niet aan boord. De controls op de oortjes zijn ook wat aan de beperkte kant. Je kan een nummer skippen en pauzeren, maar het volume bedienen is niet mogelijk. Qua extra features dus een stapje terug in de tijd. De accuduur van 6 uur (25 uur met herladen via de case) en de IPX7 waterbestendigheid zijn wel weer prima.

In een notendop verkiest Teufel geluidskwaliteit en draagcomfort boven toeters en bellen. En die keuze begrijp ik wel. Het ontbreken van leuke moderne snufjes is jammer, maar de voordelen wegen wat mij betreft zwaarder. De oortjes zelf hebben een prima neutraal uiterlijk en je luistert er met plezier naar je favoriete muziek mee. En draait het daar uiteindelijk om, toch? In deze prijscategorie heb je veel te kiezen, maar de Airy True Wireless is het overwegen zeker waard. Extra opties waren zeer welkom geweest, maar je haalt hier een heel lekker setje earbuds mee in huis.

Heb jij ook een Teufel Airy True Wireless (Wit)?

bedankt voor de review, zijn deze oortjes ook individueel te gebruiken? Ik wil in pincipe alleen de linker gebruiken om mee te bellen (tijdens het hardlopen). Ik gebruik ze dan alleen samen als ik muziek luister.
Hey Jeandb,

Graag gedaan :) ! Uiteraard kun je ook maar 1 oortje indoen, ook dan krijg je geluid. Het geluidsbeeld kan bij muziek dan wel vertekenen, althans, bij komt het stereo binnen. Bellen tijdens het hardlopen (knap!) zou volgens mij dus gewoon moeten kunnen. Je zou (als je Teufel een fijn merk vindt) dan ook de Airy Sports kunnen checken. Die kun je nog wat makkelijker in en uit doen tijdens het sporten (en deze blijven in je nek hangen). Hier heb ik toevallig ook een review over geschreven.

Succes!

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.