Teufel Motiv Go Groen Review

hazetom 23 augustus 2021, 468 views Product geleend

Teufel Motiv Go Groen

De Motiv Go van Teufel heeft mij door het grote geluid in een klein jasje positief verrast. De sound (met name de bassen) is dik in orde, maar kan soms wel wat wollig worden. Over het degelijke design ben ik ook enthousiast. Z'n prijskaartje wat mij betreft zeker waard.

Pluspunten

• Groot geluid in klein formaat
  • Prima bassen
  • Degelijk design zonder fratsen
  • Dynamore-functie leuke toevoeging
  • Spatwaterdichte behuizing

Minpunten

• Geluid kan soms wat wollig worden
  • Geen USB-C

Muziekweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Mid- en hoogweergave Score: 3
De Motiv Go van Teufel heeft mij positief verrast. Dit komt met name door het grote geluid in combinatie met het kleine formaat (20 x 11 centimeter). Met mijn ogen dicht zou ik zweren dat de speaker 2 keer zo groot is. Niet alleen qua volume, maar vooral ook bij de lage tonen. De bassen klinken veel voller dan je van zo’n portable speaker zou verwachten. Ook op afstand is het geluidsbeeld indrukwekkend voor zo’n klein apparaat.

Met de ingebouwde Dynamore functie (knopje op de bovenkant) kun je het geluid extra breed en groot laten klinken. Ik ben altijd een beetje sceptisch over die ‘ultra-turbo-boost’-trucjes, maar dit keer ben ik best enthousiast. Het hangt wel sterk van het nummer af. Soms is het een echte meerwaarde, soms heb je veel liever het gewone geluid. Het is een leuke functie om mee te spelen en het voegt voor mij echt wat toe. Zeker geen gimmick dus.

Het geluid is overigens niet perfect, de sound wordt namelijk al snel wat wollig. Wellicht komt dit door de focus op de bassen. Zeker bij hogere volumes mis je wat detail en kun je instrumenten minder goed onderscheiden. Het geluid zou ik daarom vooral als ‘fun’ omschrijven. De speaker kan lekker hard en de meeste muziekstijlen speelt hij prima af. Ideaal voor op een feestje, als je wat minder kritisch luistert. Als je qua audio heel veeleisend bent, moet je sowieso in een ander segment speakers kijken. Met een ander prijskaartje.

Over het design ben ik dik tevreden. Met degelijke materialen en een gewicht van zo’n 900 gram is het een steady speaker die je ook zo in je rugtas doet. En gelukkig zijn er geen irritante meeswingende ledlichtjes of andere meuk. In plaats daarvan een neutrale en moderne look, een spatwaterdichte behuizing en een accuduur die de 16 uur meestal netjes haalt. Daar word ik een stuk blijer van. Enige wens zou nog opladen via USB (C) zijn, dat gaat bij de Motiv Go met een aparte 12V-lader. De speaker is het prijskaartje van 200 tot 250 euro voor mij zeker waard.

Heb jij ook een Teufel Motiv Go Groen?