Specificaties 22" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama ProLite E2208HDD-B1 Zwart Review

Bjornmeijer935 4 september 2010, laatste update op 4 september 2010, 4.006 views

Iiyama ProLite E2208HDD-B1 Zwart

Pluspunten

• FullHD
  • Heeft D-SUB

Minpunten

• Beeld weergave is slecht instelbaar
  • Scherpe randen
  • Paneel lijkt scheef te zitten

Inleiding:
Omdat mijn Acer X222W naar 3 jaar toch eindelijk de geest gaf(Backlight) heb ik van Alternate deze monitor als vervanger gekregen.

Specificaties:

- DVI kabel
- VGA(D-SUB) kabel
- Handleiding

Beeld:
Mooie specs opzich zou je zeggen, dat dacht ik ook toen ik te horen kreeg van Alternate dat deze als vervanger zou opgestuurd worden. Toen ik hem eenmaal binnenkreeg en aangesloten had was ik een beetje teleurgesteld. De kleuren waren zo flauw, de brightness en contrast te hoog. Nou niet zo'n ramp opzich het was te verwachten vanuit de fabriek.

Na veel getweak heb ik het beeld een beetje fatsoenlijk gekregen maar niet zo als ik het beeld wou hebben. De instelmogelijkheden zijn er wel maar laten mij het beeld niet precies zo instellen als ik zou willen. Enkel door de software van mijn videokaart kon ik het beeld zo krijgen als ik wou.
Ik heb tijdens het gamen en filmkijken geen ghosting kunnen waarnemen dus dat is wel inorde.

Vormgeving:
Het uiterlijk van de monitor is zeker niet lelijk te noemen. Al had ik heb liever in mat-zwart gehad dan in het glimmend zwarte vinger afdruk plastic. De monitor heeft wel een handige ring waar je best wat kabels door heen kunt proppen.

Bouwkwaliteit:
De bouwkwaliteit is slecht op zijn zachts gezegt, de hele achterkant en zijkant bestaat uit scherpe randen wat denk ik niet de bedoeling is. Het scherm lijkt als of het er scheef in zit, onder bij de randen bij het scherm is duidelijk te zien dat de afstand van het beeld tot de rand groter is als boven wat echt van de zotte is.

Hieronder de links naar de grootte foto's mocht het zo niet duidelijk zijn:

Conclusie:
Het is een slecht product, die eigenlijk bijna geen benoemswaardige goede kwaliteiten heeft.
Zoals het spreekwoord zegt: Alle waar naar zijn geld en dat is precies wat je krijgt. nu op zo'n 137 euro geprijs zeker niet de goedkoopte 22 inch monitor maar wel met FullHD wat eigenlijk ook het enigste is wat goed is aan dit apparaat.Als je niet te kritisch bent en toch een FullHD monitor wilt voor weinig dan is dit het product voor jou. Over de duurzaamheid van dit product kan ik op het moment nog niet veel zeggen, only time will tell.

Heb jij ook een Iiyama ProLite E2208HDD-B1 Zwart?

aardige review.

ik heb het scherm zelf ook ( nu 4 weeken)
en het scherm is idd lastig in te stellen de kleur/contrast
het scherm lijkt soort van over verlicht
maar is wel nice HD

jammer dat je scherm last heeft van scherpe randen( zoals op je foto)
wel jammer dat je daar last van hebt
want bij mij is dat niet zo :S
( ik zal van de week wel foto uploaden)

ben bang dat je de ongelukige bent met een productie fout?
Wie weet is het een productie foutje, het is niet echt rampzalig want ik heb al sinds enige tijd een Dell U2711 waar ik zeer tevreden over ben. Maar opzich was ik wel teleurgesteld zeker aangezien die Acer X222W die al veel ouder was een stuk betere weergave van kleuren had.

Het enige echt pluspunt van deze monitor tegenover de X222W was de resolutie.
Aardig gebruikers review, jammer van de zpelfauten...
heb er zelf 2, voor kantoortoepassingen zijn ze prima als je er niet teveel aan wilt uitgeven, ik had er zelf al niet te hoge verwachtingen van en dan valt het wel mee eigenlijk, maar het zijn geen topmodellen...
Nee klopt maar als je van iets beters naar iets slechters gaat dan is het wel erg.
ik heb hem nu een jaar en ik heb hem defect terug gestuurd na 7 maanden om dat hij floot, nu is hij weer aan het fluiten, ik ben rustig aan het kijken naar een nieuwe