Cooler Master CoolViva VHC-L61 Review

Xaphod 12 juni 2006, laatste update op 12 juni 2006, 360 views

Cooler Master CoolViva VHC-L61

Pluspunten

• goede koeling
  • zeer stil tot geruisloos

Minpunten

• nogal groot.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Ik heb deze koeler al een tijdje, eerst op mijn ati 9600 xt en nu op mijn Geforce 6600 gt.
Zonder de ventilator wordt mijn kaart zo'n 50 graden in rust en zo'n 75 a 80 graden onder last, afhankelijk van de kamertemperatuur.
Met de ventilator, (die vrijwel onhoorbaar is) wordt hij zo'n 45 graden in rust en zo'n 65 a 70 graden onder last.
De kaart is overgeklokt naar 550 / 1100
Ik heb wel een 12 cm kast ventilator vlak boven de kaart zitten, (langzaam draaiend) en een 9,2 cm aan de voorkant, (aangesloten op 5 volt).
Ik denk dat ik hem gewoon nog een keer ga gebruiken bij mijn binnenkort aan te schaffen 7600 gt.

Heb jij ook een Cooler Master CoolViva VHC-L61?

Waarom heb je deze gekozen en niet;

-de Zalman ZM80D-HP
-de Thermalright V1 Ultra

Ik zou je aanraden om een andere koeler te gebruiken voor je 7600gt, zoals bv. een Zalman VF900

Check: http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=405