Magimix M100 Zilver Review

oohh 4 september 2010, laatste update op 4 september 2010, 710 views

Magimix M100 Zilver

Pluspunten

• De koffie!
  • Design

Minpunten

• Geluidsproductie

Al een aantal jaar kopen mijn ouders koffie van Nespresso, daar heb je echter ook een 'speciaal' koffiezetapparaat voor nodig. Deze kwaliteit van de koffie is naar mijn mening vele malen lekkerder dan het bakkie pleur dat de gemiddelde Nederlander drinkt, dan heb ik het vooral over Senseo en filterkoffie. Hierbij moet ik wel een kanttekening maken, dat is namelijk dat het relatief duur is in vergelijking met bijvoorbeeld filterkoffie, maar als je echt van lekkere koffie houdt is het je geld meer dan waard!

Bouwkwaliteit & Afwerking
Het apparaat zit zeer stevig in elkaar en is vrij compact. Met de afmetingen van 16,6cm in de breedte, 25,2cm hoog en 29,1cm diep neemt hij bijna geen ruimte in op je aanrecht. Verder zit er aan de achterkant van het apparaat een watertankje met een opslag van 1 liter. Om water toe te voegen is deze tank afneembaar en kun je hem onder de kraan houden.

Geluidsproductie
De geluidsproductie van het koffiezetapparaat is redelijk hoog, deze loopt van ongeveer 50 tot 60 decibel. Ik vind dit zelf een van de grootste minpunten, buiten de prijs van het apparaat om. Toch erger ik mij er niet heel erg aan, omdat de machine alleen zoveel herrie maakt wanneer je koffie aan het zetten bent, dat duurt naar mijn mening toch niet zo heel erg lang.

Ondersteuning
De support van de fabrikant is zeer goed te noemen. Ik heb namelijk een keer het bakje waarin de gebruikte capsules vallen, perongeluk weggegooid. Nespresso/Magimix stuurde mij echter kosteloos een nieuw bakje op.

De prijs van het apparaat is ligt inderdaad wel iets hoger dan de prijs voor 'mainstream' koffiezetapparaten zoals bijvoorbeeld de Senseo of een filterkoffiezetapparaat. In vergelijking met de high-end koffiezetapparaten waarmee dit apparaat zich kan meten is het echter niet absurd veel. Er zijn echter wel goedkopere Nespresso koffiezetapparaten te koop, met dezelfde danwel een betere kwaliteit.

Waar te krijgen?
De koffie voor de machine kun je onder andere kopen op de site van Nespresso, in Nespresso Boutiques (in bijvoorbeeld de Bijenkorf) en bij speciaalzaken. Wanneer je via de site van Nespresso bestelt moet je er wel rekening mee houden dat je minimaal 50 capsules of een veelvoud van 50 bestelt. Wanneer je meer dan 200 capsules bestelt zijn de verzendkosten gratis. Wanneer je in een Nespresso Boutique of bij een speciaalzaak je capsules koopt, is dit natuurlijk niet het geval.

Heb jij ook een Magimix M100 Zilver?