D-Link DIR-2660

Specificaties WiFi-ac • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

D-Link DIR-2660 Review

wellproc 21 augustus 2021, 145 views Product gekocht

D-Link DIR-2660

Goede router, voldoet aan mijn wensen en is zeker voor de prijs die ik betaald heb de juiste keuze.

Pluspunten

• Bereik
  • Configuratie
  • Stabiliteit

Minpunten

• Grootte
  • (Geen 802.ax)

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 4
Inmiddels een jaar of 2 deze router in gebruik. Bevalt helemaal prima.
Snelheid is goed, bereik prima (in een woning met zwaar gewapend betonnen vloeren).

Ik vind de router qua formaat eigenlijk te groot, zeker met de antennes uitgeklapt is het een enorme spin die je altijd ziet. Ik had m liever achter een kast of achter het gordijn verstopt maar dat wil eigenlijk niet.
Helaas hoort dat bij veel huidige routers, omdat juist door de vele grote antennes het bereik flink beter wordt.

Configuratiemogelijkheden zijn prima in orde. De interface is stukken verbeterd tov oudere D-Link-routers. Geen eindeloze menu's, maar een overzichtelijk schema van de router in zijn (netwerk)omgeving. Alle onderdelen van het netwerk zijn aan te klikken, waarmee je gelijk op de juiste configpagina komt.
Uiteraard kun je ook via 4 hoofdmenu's boven aan de pagina op zoek naar de juiste informatie en die daar ook aanpassen.

De configuratie kan via een wizard of gewoon met de hand worden ingesteld. Bij mijn netwerkconfig bleek configuratie met de hand beter ivm port forwarding, virtual server en een irritante router van de provider die er nog ergens tussen hangt :).

Aankoop van deze router was uiteraard een afweging op prijs (90 euro destijds) icm de prestaties (802.ac, voldoende LAN-poorten, goede configuratiemogelijkheden). Achteraf heb ik de juiste keuze gemaakt.

Wat mist? 802.ax natuurlijk, maar dan had ik een heel ander bedrag moeten uitgeven. Bewuste keus dus.

Heb jij ook een D-Link DIR-2660?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.