Creative Sound Blaster Audigy 4 Review

911GT2 12 juni 2006, 731 views

Creative Sound Blaster Audigy 4

Pluspunten

• Kaar is redelijk compact (plat) en dus goed in te bouwen ook in systemen met wat minder ruimte.
  • Voor gebruik in 'gewone' Windows XP is er een hoop additionele software meegeleverd

Minpunten

• In MCE bleek dat de meegeleverde software zoveel mogelijkheden en instellingen had dat ik mijn 5.1 geluid niet meer goed aangestuurd kreeg. (via versterker) Ik heb dat opgelost door alle creative software te verwijderen, en slechts alleen de drivers te gebruiken. De software vind ik onoverzichtelijk en te divers (er zijn tal van verschillende programma's die allemaal een klein beetje iets beheersen) Er is geen algemeen instellingen programma.
  • De software is moeilijk bruikbaar binnen MCE.
  • Dat is een gemiste kans.

Aansluitingen Score: 3
Drivers en support Score: 2
Ik heb deze kaart aangeschaft om te grbuiken in mijn MCE.

De bedoeling was om hem digitaal aan te sluiten op mijn versterker. Dat is ook gelukt, maar de uitgang van de kaart is niet echt een gangbare digitale uitgang.
Hier zou een optische of coaxiale uitgang uitgang misschien beter zijn omdat er nu via een verloopstekkertje gewerkt moet worden.

Dat verloopstekkertje wordt niet meegeleverd en is ook niet in de PC-zaak te verkrijgen. Enkel via gespecialiseerde electronica zaken.

Heb jij ook een Creative Sound Blaster Audigy 4?

Die positieve en negatieve eigenschappen zijn 5 keer zo lang als de tekst zelf.
maar de teskt die in de positieve en negatieve eigenschappen staat is wel super behulpzam voor mensen met MCE en planning voor een nieuw soundkaart

maar ook voor mensen zonder MCE noem ji goede punten
Jij hebt het in je review over een verloopstekkertje. Die moet ik ook hebben, maar ik heb wat last met het vinden ervan.
Waar heb jij die gekocht? Een on-line winkel?
Bedankt alvast! :)
Dat stekkertje koop je bij de eerste de beste bcc of expert. Het is een mono jack-plug.
Ja, dat weet ik wel, maar ik las iets over een digitale ingang. Ik wil mijn ps3 er op aan kunnen sluiten. :P