€ 89,90
Specificaties Merkspecifiek - Bekijk alle specificaties

Corsair Premium Individually Sleeved PSU Cables Pro Kit Type 4 Gen 4 Wit/Zwart Wit, Zwart Review

m.z 20 augustus 2021, 3.232 views Product gekocht

Deze complete gesleevede cableset ziet goed uit, door zijn afwerking: stug, dikke en buigzame kabels, die naar je wens kan vormen en toepassen in in je build. Dit kost je wel wat, gezien de stevige prijs, maar je houdt er minder kabellengte aan over, wat scheelt bij kabelmanagment.

Pluspunten

• Afwerking kabels (dikte, stug- en buigbaarheid)
  • Een extra SATA-aansluiting

Minpunten

• Aantal geleverde combs

Ik heb een enige tijd gebruik gemaakt van witte extensiekabels, zowel van CableMod en Silverstone. Gezien dit vrij lange extensiekabels zijn, had ik redelijk wat problemen met de cablemanagement aan de achterkant van de case. Dit was acceptabel, tot ik merkte dat de kwaliteit van de ATX-extensie minder is geworden, door veelvoudig gebruik. Loszittende sleeve en een van de pinnen schoot me los. Alsnog prima te gebruiken, maar voor mij was het beetje de druppel.

Ik besloot om alle kabels te vervangen voor nieuwe kabelset, waarbij ik minder kabels hoef weg te werken en gebruik maak van een merk/uitstraling die past bij mijn thema van mijn (black and white) build.

Ik heb een Corsair RM850x in mijn build, waarmee deze kabelset (type-4) "compatible" mee is. Dit was was alleen niet extreem duidelijk, vanwege hoe het op de Corsair-pagina wordt vermeld. Na wat uitzoekwerk, één voedingskabel te vinden met Type-4 aangeeft, heb ik deze set met zekerheid kunnen bestellen:

Gezien ik gebruik maak van een Corsair RM850x voeding en de kabels compatible zijn met deze voeding (type 4), was het vervangen van de kabel eenvoudig. De SATA-kabels zijn voorzien van één extra aansluiting, wat mij een extra kabel scheelt, ten opzichte bij gebruik bij originele kabelset.

Omdat ik eerder Corsair Premium comb kit had gekocht, kon ik de nieuwe kabelset eenvoudig voorzien van extra cablecombs. Mogelijk kom je ver met één cablecomb, maar dit aantal lijkt me wat te weinig. Ik heb de kabels uitgebreid met twee extra cable combs, gezien ik het aantal van 3 prettiger vindt tijdens afwerking en betere eindresultaat biedt.

Het viel me tijdens het uitpakken al op, maar ook tijdens installatie, hoe de kabels zijn afgewerkt: stuk stuggere en dikkere kabel/sleeving, dan bij de eerder gebruikte CableMod-extensies. Hierdoor kan je de kabels beter vormen en afwerken naar je build.

Heb jij ook een Corsair Premium Individually Sleeved PSU Cables Pro Kit Type 4 Gen 4 Wit/Zwart Wit, Zwart?

Die prijs is natuurlijk echt van de zotte.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.