MSI Optix MAG161V Zwart

Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 60Hz • IPS • - Bekijk alle specificaties

MSI Optix MAG161V Zwart Review

Bryne 12 augustus 2021, 114 views Product gekocht

MSI Optix MAG161V Zwart

De MSI Optix MAG161V is een handig apparaat. Het kan je mobiele werkplek prima uitbreiden of gebruikt worden voor allerlei presentatiemogelijkheden. Het is degelijk gebouwd en eenvoudig in gebruik.

Pluspunten

• Degelijke bouw
  • Flexibel in gebruik
  • Draagbaar
  • Werkt met allerlei apparaten
  • Ondersteunt USB charging
  • Strak uiterlijk

Minpunten

• Beperkte helderheid
  • Onthoudt helderheidsinstelling niet
  • Spiegelend scherm

DE MSI Optix MAG161V is een handige toevoeging voor de mobiele werkplek. Ik gebruik het naast mijn 15,6" MSI laptop. Verbinden met de meegeleverde USB-C kabel is voldoende voor beeld en voeding. De meegeleverde Mini-HDMI kabel maakt het aansluiten op de meeste andere apparaten eenvoudig. Dan is er nog wel een USB-C kabel nodig voor de stroom.

Het beeld is niet zo helder te krijgen als dat van de laptop en er is ook een duidelijk kleurverschil, ook na kalibratie. Jammer is ook, dat het scherm bij opstarten op 20% helderheid staat, terwijl toch minimaal 80% nodig is om goed te kunnen werken. Er zit wel een fysieke knop aan het scherm om de helderheid te kunnen verhogen.

Heel jammer is, dat het scherm glanzend is. Mede daardoor moet het op hoge helderheid worden gebruikt, omdat je anders meer van het spiegeleffect ziet dan het eigenlijke beeld.

Het scherm maakt gebruik van de stroom van de laptop. Dat reduceert de gebruiksduur los van een stopcontact natuurlijk wel flink. Ik heb dit niet gemeten.

DE MSI Optix MAG161V is strak vormgegeven en bijzonder degelijk gemaakt. De behuizing is van metaal (aluminium?) en voelt goed aan. Desondanks is het scherm niet overdreven zwaar. De meegeleverde hoes dient ook als standaard. Het werkt magnetisch en biedt een redelijke bescherming. Het is niet superhandig in gebruik, maar voldoet verder prima. Het past ook makkelijk in de laptoptas.

De gebruiksmogelijkheden maken dit apparaat voor mij bijzonder interessant. Ik gebruik het normaal gesproken als uitbreiding van mijn desktop. Hierdoor verdubbelt mijn werkruimte en mis ik het grote scherm op mijn vaste werkplek minder. In een bespreking met klanten gebruik ik het als presentatiescherm. Vooral in deze tijd van afstand houden is dat handig.

Het werkt bovendien ook aan mijn tablet. Hierbij wordt het scherm gekopieerd. Ook aan de telefoon werkt het prima. Bij mijn Samsung Galaxy Note 10+ wordt meteen DEX (de desktop software voor Samsung Galaxy telefoons) opgestart. De tweede USB poort van het scherm kan worden gebruikt om beide van stroom te voorzien.

Heb jij ook een MSI Optix MAG161V Zwart?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.