Corsair HX1200 V2

€ 245,51
Specificaties 1.200W (80 Plus Platinum) • volledig modulair - Bekijk alle specificaties

Corsair HX1200 V2 Review

Jeroen30 11 augustus 2021, 309 views Product gekocht

Corsair HX1200 V2

Prima voeding en sterk genoeg om mijn 6900 XT met zijn spanningspieken aan te kunnen.

Pluspunten

• Volledig modulair
  • Switch Single/Multi rail

Minpunten

• Prijs (is momenteel hoog)

Uitrusting Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Prestaties en stabiliteit Score: 5
Ik heb een Asus x570 mobo met nu nog een 3700X (watergekoeld met NZXT x62)
En ik ben onlangs overgestapt naar team Red met een AMD RX 6900XT.

Ik heb de reference koeler van de 6900XT vervangen door een Alphacool Eiswolf 2 waterkoeler met een 360 radiator (onder full load blijft mijn 6900XT rond de 62 graden met de fans op 40% ).

Ik had een 850Watt voeding maar die trok dit niet (over current protection tijdens gamen) en een 1000Watt voeding had hetzelfde resultaat, de over current protection zet alle stroomtoevoer uit.

Ik heb bij deze voeding de switch achterop op Single Rail gezet (dit schijnt iets stabieler te zijn)

Meer info over de powerspikes kan je o.a. vinden bij onze duitse vriend van Igor's lab

Heb jij ook een Corsair HX1200 V2?

Vraag & Aanbod

Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom een 850 Watt voeding niet voldoende is ?
Met wat opzoek werk kwam ik op 350W voor de videokaart en 150W voor de cpu.
Deze 1200W voeding is eigenlijk twee keer zo krachtig als dat je nodig zou hebben :?
De praktijk is toch echt anders, je moet maar eens kijken bij de link naar igor’s lab. Ik dacht aanvankelijk ook dat 850 watt genoeg zou zijn en ik heb van alles geprobeerd. Ik had ook liever het geld voor een nieuwe voeding uitgespaard. Het gaat om de kortstondige pieken in het stroomgebruik waar de lichtere voedingen niet mee overweg kunnen
Dat linkje had ik ook al bekeken. De pieken kwamen, met een iets lichtere kaart, niet verder dan 600 Watt.
Waren de 850W en 1000W voedingen ook van Corsair ?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.