HP PhotoSmart 2575 Review

VonFoX 20 juni 2009, 4.041 views

HP PhotoSmart 2575

Pluspunten

• Printer, scanner en kopieerapparaat in een. Bespaart een hoop ruimte en bekabeling! Doet al deze taken niet supersnel, maar wel met een goede kwaliteit.
  • De vista driver is er inmiddels!

Minpunten

• Apparaat schakelt niet vanzelf in als je via het netwerk een printopdracht geeft. Doet dat wel als je het apparaat via USB hebt aangesloten.
  • Nu na een jaar steeds meer papiervastlopers als er meer dan 1 velletje papier inzit. Erg vervelend, maar ik heb nog geen contact met HP hierover opgenomen.

Inktverbruik Score: 3
Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 3
Ik zocht een all in one als vervanging voor een HP printer en een Umax scanner. Ik was verbaasd dat de 2575 een Ethernet aansluiting heeft! Dus ook via de laptop beneden printen.

Voordat het apparaat geleverd werd had ik de nieuwste drivers al gedownload bij HP. Dat bleek niet nodig, de CD had de laatste drivers er al op staan. De download was zo'n 530 mb groot! Er wordt dan ook megaveel geinstalleerd, trek hier gerust een half uurtje (en een reboot) voor uit. Een eventuele firewall wordt door de installatiesoftware herkend, maar je moet hem zelf even uitzetten.

De installatie ging perfect, apparaat werd via Ethernet meteen herkend, kreeg ook meteen een IP van mijn router (Linksys). De 2575 staat op zolder bij mijn desktop, maar als ik nu wat wil scannen hoef ik de desktop niet aan te zetten! Als ik toch op zolder ben leg ik het origineel onder de 2575, loop naar beneden, en scan via de laptop.

Het is ook mogelijk om vanaf de 2575 een scan naar een computer te sturen, ik vermoed dat mijn netwerk hier dwars in ligt.

Update oktober 2007: Wat een apparaat :( Foutmeldingen van de kleurencartridge, die het overigens wel doet, meer dan 1 velletje papier leidt tot paperjam, of alle pagina's tegelijk die doorgevoerd worden.

We gebruiken het apparaat als netwerkprinter, maar als je dan toch nog voor elk velletje naar boven moet ...

Update 19 oktober: HP heeft kostenloos een nieuwe cartridge toegestuurd :) Printprobleem is nu verholpen (lag blijkbaar aan de cartridge).

Update 20 juni 2009: De printer werkt nog steeds :) De driver software van HP blijft slecht :( Soms is ineens de driver software verdwenen, dan moet ik de printer weer installeren. Vaak besluit de driver ook om de printer offline te zetten.

Heb jij ook een HP PhotoSmart 2575?

neem contact op met HP en goed boos zijn dan doen ze er wel iets aan en als ze dan niets doen
Spam dan hun mail box vol
heb ik ook gedaan en dan hebben ze eindelijk geluisterd
Over de update ben ik het niet met je eens, ik heb deze printer al bijna een jaar en heb er nooit problemen bij ondervonden, ieder apparaat kan stuk gaan, dan moet je beroep doen op je garantie, die is er natuurlijk niet voor niets.
De garantie is helaas verlopen. Maar ik ga wel contact met HP opnemen. Kunnen ze punten scoren voor service :)

[Reactie gewijzigd door VonFoX op 11 oktober 2007 18:41]

ik heb dezelfde printer als jou, maar het ''meer dan 1 papiervelletjes probleem'' (om het zo maar uit te drukken) heb ik niet, ik heb zelf ook het probleem dat je niet kunt scannen ''naar een computer'', misschien dat het aan de software ligt, want ik heb ook (niet meer) alle software geinstalleerd omdat je er gewoon teveel troep aan software bij krijgt, maar voor de liefhebbers is het zeker een goed apparaat, vanwege alles wat je erbij krijgt (software dus)
karig review, die meer op een rant lijkt