Niko Dimschakelaar Hue Original (Wit) Review

SierraPapa 11 augustus 2021, laatste update op 11 augustus 2021, 351 views Product gekocht

Niko Dimschakelaar Hue Original (Wit)

Installatie gaat makkelijk. Montage is ook prima, alhoewel het frame soms los wil komen als je op een knop drukt. Wel wat lawaaiig door de mechanische energieopwekking. Knop is zwaarder, mijn peuter krijgt het niet ingedrukt.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Meerdere groepen bedienen
  • Mooi

Minpunten

• Luider
  • Frame laat soms los

Kwaliteit Score: 3
Gekocht om de ouderwetse schakelaar te vervangen. Ik had die eerst nog hangen, met daarnaast de Hue afstandsbediening. Maar veel mensen pakten toch de ouderwetse schakelaar. Tijd voor een nettere oplossing.

Installatie gaat makkelijk binnen de app, aangezien het een Friends of Hue product is. Je kan 1 lampgroep bedienen met uitgebreide opties, zoals scenes aanzetten. Of je kan de linker- en rechterhelft twee lampgroepen laten bedienen met simpelere functies. In dat geval zijn de defaults bij enkele druk om aan / uit te gaan. Bij ingedrukt houden krijg je dan dimmen. In de app kun je tot max drie groepen bedienen met dezelfde knop.

Montage is ook prima. Schakelaar uit de muur verwijderd en de kabels met een kroonsteentje doorgeschakeld. Wat wel een dingetje is dat het frame soms los wil komen als je op een knop drukt. Mogelijk moet ik nog iets aanpassen, maar ik zie het even niet.

Batterijvrij, maar daardoor is het drukken wel wat zwaarder en vooral lawaaiiger. Mijn peuter krijgt de knop niet ingedrukt, maar dat is eigenlijk wel een pluspunt.

Heb jij ook een Niko Dimschakelaar Hue Original (Wit)?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.