LG Soundbar SP2

Specificaties Soundbar met 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

LG Soundbar SP2 Review

MrManuel 10 augustus 2021, 84 views Product geleend

LG Soundbar SP2

Prima geluidskwaliteit voor prijs en formaat. Luxe uitstraling en goed gebruiksgemak.

Pluspunten

• Prijskwaliteit

Minpunten

• Lampjes zijn niet uit te zetten

Geluidskwaliteit Score: 3
Uitpakken en Installatie:
Bij het uitpakken van de soundbar valt op dat er optimaal gebruik is gemaakt van de ruimte in de doos. Voor mij is dit een voordeel want dit zorgt voor minder afval. In de doos vind je een optische kabel en afstandsbediening. Het aansluiten is plug&play, het is zo simpel als 2 (of 3) kabels in de juiste poorten aansluiten.

Gebruiksgemak:
De soundbar is aan te sluiten via HDMI (ARC) en via Optisch of een combi hiervan. De HDMI ARC modus werkte voor mijn TV helaas niet, echter is mijn TV ook al meerdere jaren oud. De soundsbar is ook via een app te bedienen en in te stellen. Dit werkte prima en tijdens de testperiode heeft de soundbar ook een firmware update via de app ontvangen. Dit is uiteraard handig voor de levensduur van het product.

Daarnaast heb ik uitvoerig de bluetooth functie getest van dit product. En deze werkt perfect. De soundbar is d.m.v. mijn telefoon in te schakelen en verbind zonder problemen. Ook hebben we meerdere telefoons verbonden met de soundbar en zolang je ze niet tegelijk verbind is dit geen enkel probleem.

Geluidservaring:
De geluidskwaliteit is voor deze prijs meer dan prima te noemen. Het geluid is helder en vol en bleef dit ook op een hoger volume. De bass is naar mijn mening goed te noemen voor een soundbar van dit formaat zonder losse subwoofer.
Doormiddel van de afstandsbediening is te schakelen tussen verschillende geluidsmodi. Naar mijn idee was hier weinig verschil te horen en is hij de rest van de testperiode ook op de film-modus blijven staan. Doormiddel van een app is het product nog verder in te stellen en is er ook een avond-modus te gebruiken. Deze avond modus is ideaal voor wanneer je de buren niet wilt storen met veel bass.

Conclusie:
Voor deze prijs is dit een prima soundbar welke een mooie luxe uitstraling heeft.

Heb jij ook een LG Soundbar SP2?