Sennheiser CX True Wireless (Zwart) Review

Anoniem: 162126 10 augustus 2021, laatste update op 21 oktober 2021, 766 views Product gekocht

Sennheiser CX True Wireless (Zwart)

Geluidsbeeld is prima, zoals ik gewend ben van Sennheiser. Comfort is precies wat ik had gehoopt.

Pluspunten

• Geluidsbeeld
  • Comfort

Minpunten

• Oplaad case groot
  • Scherp randje op oordoppen

Ik zat al een poosje te hopen op een beter geprijsde in ear headset van Sennheiser. Ik heb inmiddels een MI2 Free wireless liggen en een Sony WH-1000XM3. De MI2 met draad in de nek vielen steeds uit maar hadden wel een geluidsbeeld waar ik erg over te spreken was. De Sony is erg goed maar ik krijg wel last van warme oren en dat is lastig als ik ze dagelijks meerdere uren gebruik.

Het is nog even afwachten hoe de batterijduur zal zijn en het comfort lijkt wel goed maar zal zich nog moeten bewijzen. Ik heb in ieder geval niet het probleem dat ze uitvallen door de stugge draad zoals ik dat bij de MI2 Free had.

De batterijen heb ik nog niet geheel leeg gekregen. Dat zegt niet heel veel aangezien ik door thuiswerken en kinderen toch regelmatig afleiding heb en bij weglopen van de werkplek ze steeds in de case doe.
Wat ik soms als iets minder prettig ervaar als ik ze iets langer in heb is een scherpe rand op de naad. Dat is op zich wel op te lossen door ze een beetje te draaien/positioneren maar de scherpe rand is wat mij betreft voor verbetering vatbaar. Ik schaar dat onder de bouwkwaliteit. Deze bouwkwaliteit is op zich verder aardig maar voelt wat licht en plastic aan. Dat merk je nog iets meer in de case dan bij de oordoppen zelf.

update 21-10-2021:
Kwaliteitsbeeld is niet veranderd, batterijduur is redelijk. Meestal red ik het wel een dag lang, soms moet ik een keer bijladen. Wat wel een beetje tegenvalt itt bijv. mijn Apple airpods is het beperkte bluetooth bereik. Ik kan maximaal een meter of 4 van mijn werkplek weglopen voordat de verbinding verbreekt. Dit terwijl mijn Airpods nagenoeg bereik hebben op de hele begane grond.

Heb jij ook een Sennheiser CX True Wireless (Zwart)?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.