Dell KB522 (Qwerty US)

€ 29,95
Specificaties Bedraad Qwerty met Standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

Dell KB522 (Qwerty US) Review

trevortjes 9 augustus 2021, 106 views Product gekocht

Dell KB522 (Qwerty US)

Goed compleet keyboard met fijne extra´s. Alle gewenste mediaknoppen snel in handbereik (met geinige volumeregeling), USB hub met 2 ingangen voor een muis of USB stick, en een polssteun meegeleverd. Fijne aanslag, niet overdreven klikkerig en redelijk low profile.

Pluspunten

• Extra´s
  • Alle mediaknoppen inclusief "scrollwiel" voor volume

Minpunten

• Geen

Ben jaren aan laptop keyboards gewend, dus de low profile scissor switch achtige keyboards. Kon er alleen geen vinden met een respectabele prijs waar de reviews niet erg wisselvallig waren. Toch maar mijn koppigheid links laten liggen en gaan kijken naar de beste bang for your bucks membraan keyboards. Ook niet gekozen voor een mechanisch keyboard omdat ik mezelf niet zó serieus neem met wat ik achter een computer doe en omdat de prijzen van die dingen voor mij gewoon een grap zijn.

Natuurlijk zijn dit soort membraan keyboards decennia oude techniek dus heel spannend kan het nooit worden dus ik zal maar meteen naar de features gaan waarvoor je dit keyboard zou kopen.

Het eerste wat ik belangrijk vond was een full size keyboard, dus met een numpad. Nouja, deze is aanwezig dus dat is top.

Dan had ik ook graag alle media knoppen bij de hand zodat ik snel videos kan pauzeren of muziek skippen terwijl ik in een game zit en niet wil alt tabben. Deze knoppen zijn meer "tactile" dan de toetsen van het keyboard en zijn dus meer klikkerig.

Het mooiste is de toevoeging van een horizontaal scrollwiel wat snel gebruikt kan worden om het volume te wijzigen. Dat gaat toch wat lekkerder dan twee volume knopjes die je ingedruk moet houden of meerdere malen moet indrukken.

Wat ook erg fijn is, is dat het keyboard een geintegreerde USB hub heeft. Deze is bedoeld voor het lichtere werk dus hier stop je gemakkelijk je muis in of een USB stick. Een HDD met SATA -> USB adapter trok hij niet en dit meldt Windows ook gewoon netjes.

Verder is de meegeleverde (kunststof) polssteun een fijn extraatje. Daarme liggen je handen toch een stuk relaxter tijdens het gebruik van het keyboard.

Dus een prima allround keyboardje voor alledaags gebruik.

Heb jij ook een Dell KB522 (Qwerty US)?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.