LG 50PK250 Zwart Review

373697 6 september 2010, laatste update op 6 september 2010, 565 views

LG 50PK250 Zwart

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Gewicht
  • Optische aansluiting
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Afwerking van de voet.
  • Weinig HDMI aansluitingen
  • Geluid kwaliteit

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Ik heb nu deze tv al weer meer dan 4 maanden thuis staan en ben hier erg tevreden mee.

Ik heb er op aangesloten staan:
- Home "Cinema" RX-EH5 van JVC
- Windows 7 64 PC (quadcore 955 AMD) met 4890 ati radeon en deze is met HDMI aangesloten
-XBOX360(arcade) Tevens ook met HDMI
-Settopbox van Humax IR-FOX Standaard Digitaal aansluiting. met Scart aangesloten

Met deze TV al meerdere bioscoop avonden gehad en gewoonweg verbluffend voor de prijs die je er voor betaald
(498)Bij een elektronica concern die ik niet mag vernoemen

De tv is ook gemakkelijk af te stellen qua kleur en de balans erin hiervoor is een handige wizard aanwezig op de tv.

De tv die ik ervoor had was een 5 jaar oude 26inch LCD van proline(bij ander concern aangeschaft namelijk BCC) in het begin is het verschil zo groot dat het lijkt alsof je een geheel andere manier van kijken ervaart wat uit eindelijk ook zo is.

Zelf werk ik bij een groot elektronica concern(parttime) en dus heb wel ervaring over de tv`s aangezien ik ze zelf verkoop.
Natuurlijk is er altijd wat beters op de markt vooral in de vorm van een Plasma TV maar voor de prijs ben ik nog geen betere en of grotere TV tegen gekomen en ik denk dat dat ook niet snel het geval zou zijn.

*Edit*

Muppet99 alvast bedankt voor de feedback

Out of the box
Deze tv is verrassend licht voor een 50inch plasma aangezien ik aardig wat met m`n werk heb moeten verplaatsen en of plaatsen.
Zoals gewoonlijk word de standaard spullen bijgeleverd de afstandsbediening met bijbehorende batterijen en de handleiding waar je de inbreker bewusteloos mee kan slaan.

Beeldkwaliteit vs. LCD
De Tv maakt gebruik van het Sub-motion field (al mag ik de trainingen van LG geloven)
Dit houdt in dat de refreshrate op 600Hz ligt en dit tegen over de standaard LCD die 50/60hz hebben.
Vooral bij films kijken en gamen is het verschil goed te zien geen ghosting en of tracing.
Mijn kamer is ontzettend licht en dus dacht ik met het probleem te gaan zitten van reflectie maar ook dit met direct zonlicht is geheel te doen. Al hoe wel bij onnatuurlijk licht zoals TL (Fluorescent) is het beeld slecht te zien.

Geluidskwaliteit
Aangezien het vermogen maar 20W is word dit natuurlijk geen echte bioscoop ervaring. Desondanks is voor het gewoon TV kijken voldoende alleen hard zetten op menig muziek zender is niet aan te raden.

Energie verbruik
Ik ben geen ECO freak maar ik wil toch weten hoeveel ik kwijt ben per uur of dag als ik m`n tv aan laat staan daarom heb ik de volgende tests gedaan. Geheel scherm wit en grijs. Bij geheel wit was het stroom verbruik 420W en bij grijs schommelde het bij de 310W en 330W.

Na meerdere "Film" avonden ben ik nog steeds te spreken over de TV vrouw lief is ook gelukkig om desondanks het formaat van de tv. Deze aangesloten via m`n pc naar de home "Cinema" set is dit toch een mooie belevenis en beeldplezier.
Gezien de prijs is het duidelijk dat bij een ander merk dit niet tot slecht haalbaar is om dit formaat voor de zelfde prijs te krijgen. Natuurlijk is dit wel een model wat zeer beperkte oplage had in ieder geval bij mij op de zaak. Maar een ontzettend succes aangezien ik in een korte tijd een grote hoeveelheid heb verkocht.

Heb jij ook een LG 50PK250 Zwart?

Gezien het feit dat je bij een groot elektronica concern werkt en ervaring hebt over tv's....

Zou ik toch verwachten dat je een iets uitgebreidere review zou schrijven. Vergelijk het eens op een dieper niveau met tv's die je op het werk hebt staan. Als ik deze review lees heb ik niet het gevoel dat ik deze tv zou moeten kopen.

Hoe ervaar jij de beeldkwaliteit ten opzichte van lcd (je hebt nu plasma).
Energieverbruik. geluidskwaliteit van de tv e.d.

Kijk anders eens rond bij andere reviews van tv's. Bespreek ook duidelijk je positieve en negatieve punten. Ik zie nu punten staan die niet in je review naar voren komen maar die wel in de pro's en contra's naar voren komen.

Ik heb zelf de 550 dus ik weet wel waar ik over praat ;)

[Reactie gewijzigd door muppet99 op 3 september 2010 12:59]

Waarin verschilt deze plasma met een vergelijkbare plasma van Samsung?
Behalve de 600Hz Sub motion field is de reflectie van het scherm een stuk minder.