Logitech G502 Hero Zwart

€ 43,90
Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 25.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G502 Hero Zwart Review

stealhtfire 7 augustus 2021, 1.980 views Product gekocht

Logitech G502 Hero Zwart

1 2 .. toch zeg ik nee. Prima muis maar wees gewaarschuwd. Je hoeft het niet tegen te komen. Maar als je eenmaal het bekende probleem van deze muis tegenkomt ..is het ook gelijk waardeloos.

Pluspunten

• Zolang het werkt is het super.

Minpunten

• Kom je het mogelijke probleem tegen, dan ben je de sjaak.

Inmiddels 2 van deze muizen gehad.

De eerste gaf na 2 jaar gebruik ineens het bekende schijnbaar vaak voorkomende rechter dubbel klik probleem bij dit model.

Voorbeeldje, je probeert in een fps game iemand op de korrel te nemen in aim down sight ... gaat dat ding ineens weer terug naar normaal/hipfire of schakelt hij naar normaal richten en dan weer terug naar ADS ..soms kan hij ADS gewoon niet vasthouden..verstuurt hij ineens het signaal alsof je de knop nog een keer hebt ingedrukt, terwijl je hem de hele tijd gewoon ingedrukt aan het houden bent.

De vervanger muis begon hier na 2-3 maanden gebruik ook mee.

Tevens makkelijk te testen via https://mousetester.com/
Soms terwijl ik 1 keer klik en vasthoud, zegt dat ding dat ik direct nog eens 2-4 keer heb geklikt en staat de teller veel hoger dan wat het zou moeten zijn.

Voor rest prima muis, maar dit is gewoon een gigantisch probleem bij dit model dat niet op te lossen is.

Sommige mensen zeggen moet je erin blazen dat het dan weer een tijdje goed moet zijn ... zou niet weten hoe dat überhaupt zou moeten werken, anderen zeggen firmware update maakt dit beter ...maakt allemaal niks uit.

Bovendien kun je in LGS de muis niet eens de laatste firmware update geven, (hij ziet de hele update niet?)
Dit kan alleen in de nieuwe GHUB, geïnstalleerd, meteen firmware update melding gekregen,firmware update gedaan.
GHUB eraf geknikkerd want mijn g710+ toetsenbord werkt alleen op het oudere LGS, GHUB ziet hem niet eens, is niet in GHUB ondersteund.

Dus software matig mag Logitech ook nog wel wat werk verrichten.

Heb jij ook een Logitech G502 Hero Zwart?

Een goede oplossing, als je de muis verder super vindt, is het vervangen van de switches. Dat het nodig is, is natuurlijk te gek voor woorden, maar het lost je problemen op en dan kan je heel lang met de muis doen.

[Reactie gewijzigd door StarC op 7 augustus 2021 10:05]

Ik heb 2 logitech muizen en beide doen dit, heel irritant als je net een groep vijanden inspringt zoals ik altijd doe met mijn rambo moves.
Iemand een beter idee dan logipech?
Ik heb sindsdien een G Pro Wireless ( niet de superlight ..hou niet van veertjes) ... tot nu toe geen enkel probleem. (gebruik hem ook wired)
Heb ook hier de firmware van geupdate in GHUB en toen GHUB er weer afgegooid.
(Volgens mij ..weet het niet eens meer zeker.)
Werkt verder ook prima in LGS kwa instellingen.

Als ik GHUB gebruik lijkt er ook ineens een extra input lagg te zijn, alles werkt wel, maar ..duurt langer voordat het in werking treed. Met oudere LGS gewoon direct..voelt veel sneller aan. Maar dit heeft ook iets te maken hebben met onboard profiles. Als ik die uitzet heb ik ook die extra input lagg.
Beetje raar allemaal ..maar gaat zoals het nu is is het goed, ik ga er niet mee prutsen want voort krijg ik het niet meer zo terug. |:( ( hetzelfde gebeurde trouwens ook op mij oude g502 met die input lag en het hele verhaal)

[Reactie gewijzigd door stealhtfire op 31 december 2021 23:06]

Ik heb wel mer pagina's gezien, ook een tester waar je de clicks test, soms geeft hij wel 5x achter elkaar een double click.
Het komt door oxidatie op de veertjes die de knop terug drukken begrijp ik uit de text van anderen.

The trick is not really about bending the contacts, but about cleaning the oxidation layer on the contacts at the place where the clicking is happening. By bending the contacts the author of this video slightly changed the angle of contacting surface, but the real problem solver is scraping off the oxidized layer - you will see that the color of the contact is dark and dull, and you need to scrape it a bit to make it look shiny again - this is what really is solving the double-click problem.

Oplossingen zat.
Oxidatie op veertjes van een 3 maand oude muis?
Ik heb hem nog wel liggen, durf te wedden dat als ik hem nu open haal dat er niks is.

De 1ste heb ik trouwens destijds wel opengehaald, misschien dat er stof of zo tussen zat dus wou even schoonmaken ... helemaal niks, alles zag er prima uit.

Het probleem zelf klinkt wel als een contact probleem ja.