Synology HAT5300, 16TB

€ 669,-
Specificaties 16TB • 3.5" HDD (SATA-600) • 7.200rpm - Bekijk alle specificaties

Synology HAT5300, 16TB Review

CPOMendez 6 augustus 2021, laatste update op 10 augustus 2021, 470 views Product gekocht

Synology HAT5300, 16TB

8 van deze schijven moeten bestellen vanwege incompatibiliteit NAS synology met Seagate. Helaas zijn 2 van deze schijven DOA. De rest werkt vooralsnog.

Pluspunten

• 3/4 werken
  • 16TB

Minpunten

• Twijfelachtige kwaliteit
  • Nodig voor nieuwe gen Synology NAS
  • Duur

Na aanschaf van een nieuwe nas, de Synology RS3621XS+ waren ook schijven nodig. Onze keuze viel op Seagate ironwolf pro's van 14TB. Synology's keuze viel op synology schijven, waardoor we noodgedwongen deze schijven moesten aanschaffen. (vanwege de transparantie van Synology, kwamen we hier pas achter na aanschaf van de Seagates.)

Helaas bleken 2 van de 8 HAT5300 16TB schijven DOA te zijn. Ik heb dus geen goed gevoel over de betrouwbaarheid van deze schijven. Tikkend voor de eerste keer opstarten is niet goed, al helemaal niet als dit een van de weinige schijven zijn die je toelaat in je nas.

Foei Synology, jammer dat je je brand zo omlaag gooit.

Heb jij ook een Synology HAT5300, 16TB?

Ik werk met een RS2818RP+, begonnen op DSM 6.2 - SSD cache heeft geen errors,
Ben geupdate naar 7.0, zag een melding staan dat de Versie van SSD cache n.n.b was.
En er werd het advies gegeven om deze te verwijderen, en opnieuw toe te voegen.

Actie uitgevoerd.

met als mededeling:
Not listed on the Synology Products Compatibility List X, x, X, X

<lap text>
en ik krijg gewoon de 'Continue' optie

Dus ik zou gewoon de reeds gekochte Ironwolf gebruikt hebben.
Hallo Bobby,

Dank voor je reactie! Ik heb die optie niet gekregen, hetzelfde geld voor de m2 ssd's die niet eens herkend werden.

Bij de schijven kreeg ik de melding dat ze unverified waren, en op geen enkele manier kon ik ze verifieëren. Houd er rekening mee dat ik ook het nieuwste model NAS heb, de RS3621xs+, dus met oudere nassen werkt het wel, vanaf mijn NAS niet meer.

[Reactie gewijzigd door CPOMendez op 6 augustus 2021 16:58]

ooh oke.
dus precies waar ik al bang voor was tijdens de introductie van de Synology "HAT/SAT" series.

Maar onze RS series zijn niet bepaald 'Consument' type.
dus ik denk dat het daar in zit.

to be frank: Ik wil eigenlijk een nieuwe nas kopen, en dit uittesten.
Nee, ik zit ook enterprise/zakelijk hoek. Bij mijn oudere nas werken de seagates wel, de nieuwste dus niet meer. Jammer, want je betaald een premium voor de schijven, en synology is/was koning op gebied van NAS.

Ik zou ook dit moment ook Qnap aanraden over synology. Dit laat echt een zure smaak achter bij mij, tevens ook bij de leverancier, die nu al 2x langsgekomen is, en nog een keer moet komen.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.