Shure AONIC 50 (Bruin, Zwart)

€ 254,63
Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Shure AONIC 50 (Bruin, Zwart) Review

Kevjoe 6 augustus 2021, 154 views Product gekocht

Shure AONIC 50 (Bruin, Zwart)

Geweldige hoofdtelefoon qua geluid en vormgeving. Hoe goed de bouwkwaliteit van de hoofdtelefoon zelf is, zo slecht is de kwaliteit van de earpads. De ANC kan ook beter, maar is zeker niet slecht te noemen. Genoeg ruimte voor verbetering, maar zeker geen slechte hoofdtelefoon.

Pluspunten

• Geluid
  • Stevig gebouwd
  • Goede (maar niet super) noice cancellation
  • USB-C

Minpunten

• Nepleer van earpads laten los
  • Geen reserve earpads te krijgen
  • EQ enkel via app
  • Belachelijk grote carry-case

Qua geluid niets aan te merken op de hoofdtelefoon, deze klinkt absoluut geweldig.
Ook qua comfort had ik geen opmerkingen, al moet ik er wel bij vermelden dat je oren wel snel warm worden bij deze hoofdtelefoon.

Het is een zeer stevige hoofdtelefoon, voelt zeer stevig en luxeus aan. Hier kan een bom op vallen en je zou er niets van merken.

Met veel plezier heb ik meer dan een jaar met de hoofdtelefoon gedaan, maar na enige tijd kwam toch een serieus minpunt naar boven: de earpads zelf. Het nepleer (gemaakt van planten, voelt wel goed aan) is vastgemaakt met een soort van zachte lijm aan de earpads, welke na een tijd gemakkelijk los laat.
Eens dit begint, is er geen stoppen aan en gaat dit zeer snel.

Ik heb op dat moment met Shure contact opgenomen, maar de earpads zijn los niet te verkrijgen en ook de winkel waar ik mijn hoofdtelefoon gekocht heb, Wifimedia, kon deze niet los krijgen.
Dus dan maar opgestuurd voor garantie, waarna de hoofdtelefoon vervangen werd. Om dan na 2 maanden opnieuw hetzelfde probleem te hebben en hem opnieuw opgestuurd te hebben. Toen heeft Shure opnieuw de hoofdtelefoon vervangen.

Uiteindelijk besloten om om te ruilen voor een andere hoofdtelefoon, gezien dit probleem zich toch opnieuw zou herhalen.

Heb jij ook een Shure AONIC 50 (Bruin, Zwart)?