LG Soundbar SP2

€ 129,31
Specificaties Soundbar met 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

LG Soundbar SP2 Review

Mellowlynx 6 augustus 2021, laatste update op 11 augustus 2021, 53 views Product geleend

LG Soundbar SP2

Ik heb de afgelopen weken de LG DSP2 mogen testen. Het is een prima soundbar voor de low en mid range budget en tv's.

Pluspunten

• Mooi design
  • Heeft ook Bluetooth
  • Wall mount
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Weinig dynamiek en punch
  • Geen subwoofer

Geluidskwaliteit Score: 3
De soundbar wordt best compleet geleverd met naast de batterijen voor de afstandsbediening, ook muur montage beugels.

Het design van de bar lijkt mij perfect voor de meeste locaties en trekt niet veel aandacht.
Niet iedereen zal blij zijn met de stof bekleding, maar dit zorgt er wel voor dat de bar een geheel is en gewoon netter staat.

Het aansluiten was voor mij een fluitje van een cent en de app kan handig zijn.
Online is een uitgebreidere handleiding te raadplegen indien nodig.
Hoewel ik in mijn situatie weinig gebruik zou maken van de Bluetooth mogelijkheid is het wel een grote plus.
Vooral met een (tuin) feestje is zo andermans telefoon aansluiten mogelijk.

Nu over het geluid.
Ik heb verschillende media gebruikt om een goed idee proberen te krijgen van de mogelijkheden van deze soundbar. Over het algemeen is het geluid prima. Maar... het geluid mist echt dynamiek en punch is gevallen.
Een YouTube klinkt prima, maar als de een Blu-Ray film pakt mis je echt wat.

Ik zou deze bar eerder gebruiken voor een tweede/slaapkamer TV dan in de huiskamer waar ik de meeste content kijk.

Muziek is een stuk beter dan film en mooi helder, toch mis ik wel wat warmte.

Ook live televisie is prima, gesprekken zijn duidelijk en komt alles redelijk tot zijn recht.

De algemene bedinging is heel fijn, dit kan zowel via de soundbar zelf als met de bijgeleverde afstandsbediening.
Het grote nadeel aan de afstandsbediening is het glimmende gladde plastic. Dit zal snel krasse en vingerafdrukken verzamelen. geen ramp, maar rondom de knoppen is de structuur anders, dit wat denk ik fijner geweest om overal te hebben. De afstandsbediening ligt wel lekker in de hand en knoppen zijn duidelijk en zitten op een logische plaats.

Prima soundbar als je een klein budget hebt of voor een tweede/slaapkamer TV.
Als je film of muziek liefhebber bent, zou ik een alternatief zoeken.

Heb jij ook een LG Soundbar SP2?