Neomounts by Newstar NM-D775BLACK

€ 144,95
Specificaties Bureaumount • maximale schermgrootte 32" - Bekijk alle specificaties

Neomounts by Newstar NM-D775BLACK Review

JustFraKe 6 augustus 2021, 289 views Product gekocht

Neomounts by Newstar NM-D775BLACK

Scharnierpunt voor naar boven/beneden kantelen is te zwak voor de opgegeven specificatie.

Pluspunten

• Degelijk
  • Mooi afgewerkt

Minpunten

• Niet geschikt tot 16KG
  • SCharnierpunt omhoog/omlaag kantelen

Had deze bij Amazon gekocht als een tweedekansje met evt. visuele schade.
Eenmaal gearriveerd, product had een kras op de bovenste arm, big deal, kon ik prima mee leven (nieuw 129,- , tweedekans 89,-).

Het is een degelijke en mooie arm om te zien, qua positionering ook erg goed af te stellen, op het laatste draaipunt voor omhoog en omlaag kantelen na.
Volgens specificatie kon dit ding tot 16KG, echter bleef m'n 49" van (volgens Tweakers) 14,6KG bij elke poging tot verstellen weer naar beneden zakken. Na ruim een halfuur zwoegen had ik het opgegeven, alles weer gedemonteerd, arm weer in de doos gestopt en een retourlabel op geplakt.

Mocht je dus overwegen deze te kopen voor een 49" / ~15kg monitor? Sla deze dus over en zoek even verder.

Heb jij ook een Neomounts by Newstar NM-D775BLACK?

De inbus boutjes gevonden om de arm aan het gewicht aan te passen?
Allang ;)
De arm zelf kwam niet naar beneden zetten, dit was prima af te stellen.
Echter het horizontale scharnierpunt net achter de vesa beugel, bij de geringste beweging kantelde het scherm zelf waardoor deze "naar beneden kijkt".
Jammer, misschien dat ermee geknoeid is. Ik heb de ergotron LX en daar hangt de alienware 38" aan, maar die is 12 Kg,
Toch maar voor de Black Plus gaan dan :D als ik hem (de black plus) iets te ver omhoog draai/duw/kantel, en dan de imbus stevig vastdraai, kantelt hij nog een klein stukje als je hem loslaat en eindigt hij perfect recht!
Ik deed precies hetzelfde, maar dan moest ik 'm nog naar z'n plek parkeren waar het al paar keer fout ging. Aantal keren verder, dacht hem eindelijk goed te hebben maar bij de geringste stootje tegen mn bureau kantelde het al weer maar beneden.
Had zelfs m'n accuboormachine gepakt om de inbus nog vaster te draaien dan mogelijk is met de hand maar gleed gewoon door :(

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.