Philips 48OLED806/12 Zwart

€ 989,-
Specificaties 48" • Ultra HD • OLED • HDR • 1 tuner • 120Hz - Bekijk alle specificaties

Philips 48OLED806/12 Zwart Review

_FlasH_ 4 augustus 2021, laatste update op 4 augustus 2021, 2.727 views Product gekocht

Philips 48OLED806/12 Zwart

Direct gekocht toen hij beschikbaar kwam omdat ik al een tijdje zat te wachten op een OLED met een dergelijk formaat. Mooi ding. Tot nu toe goed tevreden. Minpuntje vind ik dat de onderste ambilight veel dichter op de muur zit dan de andere drie randen.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Ingebouwde chromecast
  • Opdek-paneeltje zijkant om de kabels uit zicht te houden

Minpunten

• Onderste ambilight zit dicht op de muur
  • Onderste ambilight reageert op ondertiteling

Heb jij ook een Philips 48OLED806/12 Zwart?

Vraagje, hoe irritant is het dat hij het scherm steeds moet cleanen? Ik hoor daar veel verhalen over dat het om de haverklap moet middenin een uitzending.
Ik weet niet wat je bedoelt met cleanen; maar er is me niks opgevallen qua effecten tegen inbranden ofzo, als je dat bedoelt.
Om de haverklap is overdreven.

Heb nu de voorloper maar krijg alleen die melding als de TV echt lang aan staat en dan heb ik het over 10 uur+.

De eerste 2 meldingen kan je negeren, maar de 3de keer gaat hij dan inderdaad geforceerd 10 minuten uit om te refreshen.

Als je s'avonds een paar uur TV kijkt zul je er geen problemen mee hebben.
Knal je er echter seizoenen doorheen dan kan het inderdaad wel eens irritant zijn.
Ik lees toch echt andere verhalen, van mensen die vier uurtjes kijken en dan lang moeten cleanen.
Die 10+ uur is cumulatief, en niet achter elkaar aan. Dus 2 uur op maandag, 2 uur op dinsdag, 2 uur op woensdag is vrijdagavond cleanen. Het is niet zo dat je vrijdag hem 10 uur aan zet en dat hij dan moet cleanen toch? Het is gewoon een teller.
Kan de tv dit niet in standby doen?
Ik heb de tv nu bijna twee weken in gebruik. Ik herken niks van cleanen of refreshen. Hij staat zeker enkele uren per dag aan.
Dit was alleen bij eerdere generaties en had geloof ik geleden dat dit geüpdate is. De tv doet het niet alleen in stand-by.
Vraagje, welke muurbeugel heb je en hoe ver hangt de TV precies van de muur?

Zag dat bij dit model aan de onderkant in het midden ook geen Ledjes zitten, stoort dat in de praktijk omdat het ambilight er dan boven en in de hoeken anders uit ziet dan aan de onderkant?

Die van mij komt over 2 weken binnen.

Mocht je nog wat extra foto's kunnen toevoegen van het ambilight als het donker is graag.

[Reactie gewijzigd door Greatsword op 4 augustus 2021 17:41]

Ik heb deze beugel gebruikt. Wilde hem aardig dicht op de muur hebben:

Voor de zij- en boven ambilight is het prima zo. Het licht van de onderste rij wordt niet goed verstrooid omdat die veel dichter op de muur zitten. Dat stoort me wel een beetje, ik zit te zoeken naar wat diffuser materiaal om er op te plakken ofzo :)

Als je 'm verder van de muur gaat hangen of op z'n pootjes zet dan is het geen probleem.

Als ik er aan denk plaats ik vanavond nog wat foto's. Maar mijn setup is dus niet helemaal goed heh. Volgens de handleiding moet ie minstens 15 cm van de muur voor de ambilight.
Het platte boven deel hangt 8cm van de muur, het dikke onderste deel 1cm.

Aan de onderkant zitten ook in het midden gewoon ledjes trouwens. Ik herken niet wat je daar over zegt?

Er zitten trouwens nog extra afstandhouders bij het scherm, zodat de Vesa mounts ik schat een 4 cm verder naar achter komen. Misschien dat ik die er nog eens op schroef. Alleen is het zij-aanzicht voor mij ook belangrijk :)

[Reactie gewijzigd door _FlasH_ op 4 augustus 2021 18:29]

Zie ook mijn bericht in het Philips TV Topic.

Zo ziet de achterkant er toch uit?

Waardoor je in het midden wat minder effect hebt.

Volgens mij lopen de leds gewoon over de hele breedte. Ik ga hem nu niet van de muur halen, maar zie de 2 extra foto's die ik er net bij geplaatst heb.

Mochten ze er niet zitten dan ben ik benieuwd naar het trucje dat ze gebruikt hebben om het toch zo te laten lijken :) Die middelste twee lijken op m'n foto wat dichter op elkaar te zitten dan de anderen.

[Reactie gewijzigd door _FlasH_ op 4 augustus 2021 20:16]

Bedankt voor de review! Reageert de tv nog steeds op ondertiteling? En hoe storend is dit? Kan me voorstellen dat donkere scènes sterk worden verstoord hierdoor. Met een update zullen ze dit vast eruit filteren...?
En kun je de onderste ambilight niet disablen of tweaken?

M.a.w. wat doen de opties "Ambilight bottom side" en "Brightness bottom side" in het menu Settings - Ambilight - Advanced - zoals de zien is op https://www.youtube.com/watch?v=u-MVtFruq5c&t=546s (9m06s)
Bedankt voor de tip! Dat is gelukt. Beetje onduidelijk verstopt, via 'menu' kan je alleen bij de 'vaak gebruikte instellingen' komen, waar geavanceerd niet bij zit. Dit is wel te vinden via de options knop op de AB in plaats van menu.
Wat staat er precies onder beide opties ?

De brightness kan ik wel gokken, maar die "Ambilight bottom side" dan ? Kun je het daar in z'n geheel uitzetten voor de onderkant ?

En heb je toevallig al getest of je een bluetooth koptelefoon kunt gebruiken met de televisie ?

Thnx!
De opties voor de bottom zijn uit en aan zetten.

Bluetooth heb ik nog niet hoeven (proberen) te gebruiken
Dank je voor de video! Ik ga de tv waarschijnlijk toch wel halen, maar fijn dat er een soort 2e oplossing is, mocht het niet uitpakken met de ondertiteling!
(Opmerking verplaatst naar ander 806 draadje)

[Reactie gewijzigd door testmanager op 3 oktober 2021 08:02]

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.