Kingston DataTraveler Generation 4 32GB Wit

Specificaties 32GB USB-stick - Bekijk alle specificaties

Kingston DataTraveler Generation 4 32GB Wit Review

Remag22 11 augustus 2021, laatste update op 27 december 2021, 2.231 views Product gekocht

Kingston DataTraveler Generation 4 32GB Wit

Waarschuwing: KOOP DIT NIET ! Schrijven gaat met 8 MB/s ! Dat is langzamer dan USB 2.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Lichtgewicht
  • Leessnelheid @ 85 MB/s
  • makkelijk te openen verpakking

Minpunten

• Veel te traag met 8 MB/s schrijven
  • Inferieure techniek
  • Trager nog dan veel USB 2.0 sticks
  • Niet meer van deze tijd
  • Ring gaat zeker afbreken
  • Geen LED indicatie
  • groot formaat

Omschrijving

Deze USB geheugen stick is echt geen aanrader. Je krijgt voor een relatief laag bedrag een USB stick met genoeg opslag, een mooi en strak opvallend uiterlijk maar zonder LED indicator. Hij is ook aan de grote kant. Anderzijds zijn de schrijf snelheden wel erg langzaam, zelfs wanneer het een USB 2 stick zou zijn zou het nog te langzaam zijn maar het is dus een USB 3 stick ! Hij verbruikt weinig stroom en schakelt niet snel terug naar Idle.

De verpakking:

De verpakking is makkelijk te openen, dat is een voordeel dat veel andere merken slechter aanpakken.

De synthetische (Buffer) snelheden

De 4K schrijf acties zijn helemaal opmerkelijk laag, continu lezen gaat nog vlot maar schrijven is een drama.:

Lezen: 80 MB/s
Schrijven: 8 MB/s

De echte (real life) snelheden

Wat je kan zien aan de snelheid van deze usb stick is dat er inferieure techniek gebruikt is. Dat blijkt uit de schrijf snelheden die helemaal niet meer van deze tijd zijn. Zelfs voor USB 2 is dit allemaal al veel te langzaam, laat staan voor USB 3. Deze stick lijkt gebruik te maken van een minuscuul kleine buffer van slechts 16 MB. Maar dat maakt dus maar twee seconden verschil. Er is geen duidelijk zaagtand zichtbaar. Normaal gesproken werkt zo'n buffer nog wel redelijk wanneer er sprake is van een passende omvang in verhouding tot de totale opslag. Dat is hier duidelijk niet het geval. Usb sticks die gebruik maken van buffers geven ze een kunstmatige hogere snelheid zolang de buffer niet vol raakt. Met slechts 16 MB zit die die schrijf buffer dus na 2 seconden al vol. Na die twee seconden is de buffer vol en word daarna ook nooit meer beter dan de lage schrijf snelheid van 8 MB/s:

Zo'n schrijf buffer van slechts een paar seconden heb je vrij weinig aan, het is waarschijnlijk meer de bedoeling om snel te lijken dan ook daadwerkelijk snel te zijn... ;)

De leessnelheid blijft wel redelijk normaal voor USB 3. Daar is weinig mis mee, gewoon continu 90 MB/s:

De relatief lage schrijf snelheid moet je natuurlijk wel plaatsen tegenover de kostprijs. Maar zelfs wanneer een USB geheugen stick zo voordelig is mag je verwachten dat hij minimaal met 15 MB/s kan schrijven om nog enigszins bij de tijd te zijn. Ja er moeten concessies gedaan worden om het betaalbaar te maken maar Kingston is hier duidelijk doorgeschoten ten koste van de schrijfsnelheid. Bedenk daarbij dat een echt substantieel snellere USB 3 stick voor vergelijkbare bedragen te koop is.

Kort: In deze prijsklasse mag je echt meer verwachten van de prestaties.

Zoek je sneller ? Kijk dan eens hier voor de 64GB Transcend Jeflash 790 De betere stick in alle opzichten en niet eens zo gek veel duurder wanneer in de aanbieding.

productreview: Transcend JetFlash 790 64GB Zwart review door Remag22

Stroomverbruik:

Het stroomverbruik is tijdens lezen en schrijven relatief laag, dat wil zeggen minder dan 3 Watt schrijven en lezen 2 Watt. Hij schakelt helaas helemaal niet terug naar Idle.

Betrouwbaarheid.

Tot dusver is de betrouwbaarheid echt prima maar hij is eigenlijk te kort in gebruik om daar echt serieus iets over te kunnen zeggen. Voor deze review heb ik meerdere benchmarks achter elkaar gedraaid en dat gaf geen problemen. Op dat moment was het meteen zijn meest intensieve gebruik tot dusver.

Het dopje met een soort van click mechanisme ingebouwd zit redelijk strak dus die raak je niet snel kwijt. Het is wel allemaal plastic fantastic dus vroeg of laat gaan dingen wel breken.

Aan de achterkant van deze Kingston USB stick zit een ring opening waardoor je een koord kan bevestigen. Dat is alleen van plastic, dus op een stalen ring aan je sleutelbos gaat deze met garantie afbreken en dus kwijtraken.

Veiligheid bij geheugen kaartjes en USB sticks:

Probeer er rekening mee te houden dat mensen met slechte bedoelingen gewiste informatie waaronder bijvoorbeeld privé foto's bij dit soort media meestal eenvoudig terug kunnen halen met vrij verkrijgbare software. Dat wil zeggen ook bij ander kaartjes en ook bij USB sticks. Je zal de kaartjes diep moeten wissen en meerdere keren overschrijven voordat je zekerheid hebt op het definitief wissen van privé data.

De verkoop van oude kaartjes of USB sticks is daarom ook niet altijd een goed idee.
Tenzij je weet wat de risico's zijn en daar rekening mee gaat houden door echt diep te wissen.
Alleen een Quick format en dan op marktplaats etc. is dus echt geen goed idee...

Bij twijfel niet verkopen of weggeven maar vernietigen via vuur buitenshuis of mechanisch 8)7

Privacy

B4 Money:

Heb jij ook een Kingston DataTraveler Generation 4 32GB Wit?

Je hebt ook echt hoge verwachtingen voor een stick van 32GB van €5? Alle waar naar zijn geld toch ;)

Bij een beetje normaal gebruik houd die ring het overigens gewoon jaren uit, tenminste mijn stick wel.
Voor minder geld kun je prima een veel hogere schrijf snelheid krijgen. Een kwestie van goed vergelijken. :)
Ik ben benieuwd naar je aanbeveling, er staan 7 sticks in de PW die goedkoper zijn. 3 daarvan zijn ook Kingston en één van die 7 is iig nóg trager :?
Zoals ik al aangaf is het een kwestie van goed vergelijken. Dat wil zeggen zonder beperkingen.
Soms is de gezochte informatie sowieso een stuk dichterbij dan je zou verwachten. :*)
Dus eigenlijk roep je maar wat :?

Mijn punt is dat je 'review' veelal stemmingsmakerij is. Het is één van de goedkoopste USB(3) sticks verkrijgbaar, wat is je verwachting dan? De concurrentie in het 32GB/€5 gebied is veelal net zo traag en er zijn weinig goede reviews van te vinden. Niet zo gek want dit zijn sticks die je overal voor een prikkie oppikt en de mensen die dat veelal doen boeit het weinig en weten niet eens wat een benchmark is : +

Je eigen vergelijkende stick is 2x zo duur en 2x zo groot (welke over het algemeen sneller zijn) dus eigenlijk een heel andere stick :?

Voor €5, of zelfs iets minder, is dit een prima stick voor huis tuin en keuken gebruik. Na jaren gebruik is mijn ring nog nooit afgebroken want niet iedereen hangt een USB stick aan zijn sleutelbos. De grote kun je ook beredeneren als prettig want ik raak die kleine dingen continue kwijt en deze tenminste niet :+
Overigens op werk hebben we ok een stapel van deze sticks in gebruik, voor het doel en, nogmaals, de prijs zijn het prima sticks ookal zijn ze traag.
Dus eigenlijk heb je moeite met lezen van reviews en reacties :?
Deze review gaat immers uit van gemeten resultaten. Net als mijn andere reviews. Stemmingmakerij is wanneer mensen compleet ongefundeerde aantijgingen doen. Je kent ze wel. :X

Veel snellere USB sticks zijn voordeliger te koop voor mensen die wel goed kunnen vergelijken. Dat is echter niet voor iedereen weggelegd. Te veel mensen leggen zichzelf beperkingen op bij het zoeken en vergelijken. Dit zijn steevast ook dezelfde types vol klachten over mensen die objectieve reviews plaatsen.

Zelfs op dit moment is een aanbieding gaande die veel scherper en sneller is dan deze Kingston. O-)
Nee hoor ik heb zeker geen moeite met lezen, wel met het lezen van dingen die er niet staan; zoals die aanbieding waar je het over hebt. Dat is een beetje als roepen "het staat op internet", zoals je zelf zegt ongefundeerd ;)

Je gemeten resultaten zeg ik ook niets over, cijfers zijn cijfers. Ik zeg iets over je interpretatie, namelijk dat ik vind dat je blijkbaar hoge verwachtingen stelt bij een USB stick in het budget segment en dat noem ik niet realistisch.
Dan kun je roepen dat mensen moeten vergelijken en dingen over beperkingen gaan zeggen maar dat is pas ongefundeerd want behalve dat zeggen geef je namelijk geen enkel concreet voorbeeld.
Zoals ik zeg staan er diverse USB sticks in de PW in dezelfde prijsklasse, dat kun je gewoon nakijken, en al die sticks hebben matige reviews of geen reviews. Als je een stick zoekt met nette (USB3) prestaties dan is het sowieso wel een idee om in een iets hogere prijsklasse dan het €5 segment te zoeken :+

En over je wijze statement over vergelijken en en beperkingen; zonder beperkingen word het lastig vergelijken. Je zoekt *iets* op basis van bepaalde parameters zoals een maximale prijs, minimale grote, minimale lees- schrijfsnelheid, ect. zonder die vergelijkbare parameters is het dus appels met peren vergelijken.
En voor je nu weer gaat zeggen dat er types zijn die klagen bij objectieve reviews, je weet dat van je 4 pluspunten er slechts 1 geen mening is en van de 7 minpunten er ook slechts 1 objectief meetbaar is ?
Je bent duidelijk uit op een dagje drammen, voor jou is dit dus een prima USB stick en voor je werkgever ook, LOL. Het is klip en klaar dat mensen voor drammen en gekleurde meningen bij jou moeten zijn. :O

Mocht er iemand op zoek zijn naar het scherpste USB stick aanbod van dit moment, stuur me een PM. :*)
Nee hoor ik discuseer graag, maar snap ook dat mensen daarin zo hun beperkingen hebben en dan zulke opmerkingen gaan maken :Y)
Kijk eerst eens in de spiegel wanneer je dan toch over discussie beperkingen begint. |:(
Doe ik zeker, en ik geef tenminste aan wanneer ik een mening geef in een discussie en verkondig het niet als zijnde objectief vast staand iets of loop met vage opmerkingen te gooien O+
Wanneer je het verschil zou kennen tussen een mening en een feit had je wellicht een punt. :X
Pluspunten
Goedkoop ---> mening
Lichtgewicht ---> Mening
Leessnelheid @ 85 MB/s --> ja gemeten feit
makkelijk te openen verpakking ---> mening

Minpunten
Veel te traag met 8 MB/s schrijven ---> Mening
Inferieure techniek ---> Mening/nergens op gebaseerd
Trager nog dan veel USB 2.0 sticks ---> ongegrond/nergens op gebaseerd
Niet meer van deze tijd ---> mening
Ring gaat zeker afbreken ---> Mening
Geen LED indicatie ---> feit
groot formaat ---> Mening

Iets met pot en ketel ?
Zoals ik al zei: Wanneer je het verschil zou kennen tussen een mening en een feit had je wellicht een punt.
Je kan het dik drukken maar begin allereerst eens met ingaan op de inhoud ipv mij persoonlijk aan te vallen. Als je dat fijn vind prima hoor, even goede vrienden maar ik blijf benieuwd naar je feitelijke onderbouwing van veel punten ;)
Nee, waar je naar op zoek bent is een dagje drammen en mijn review vervuilen met misplaatste kritiek.
Bye :O
Inmiddels is het weer gelukt om door goed te vergelijken een heel erg voordelige USB stick zelf te maken.
Het is een combinatie van de Kioxia mSDXC 256GB en de Kingston Mobilite 3C voor 21 euro totaal.
Mocht het linkje niet werken dan haal je voor 21 euro ruim 80 MB/s schrijven bij een opslag van 256GB. :*)
Bedankt voor de review! Ik wist niet dat het verschil tussen usb-sticks zo groot kon zijn. Geen wonder dat sommige webshops zeer gunstig geprijsde bulk aanbiedingen hebben :+

Ik heb nog wel een vraagje: weet jij toevallig of er een verband is tussen levensduur en lees/schrijf snelheden? Is het zo dat USB sticks met hoge R/WR snelheden ook eerder kapot gaan? Of zit daar geen verband in?
"maar vernietigen via vuur buitenshuis of mechanisch" Computer recycling West Africa style - Click - BBC News

Sla die hamer maar op de stick?
Bij haast werkt de magnetron ook prima. Ook voor simkaarten of geheugenkaarten. 8-)
Zucht, neen. 1x met random data overschrijve zou in de basis voldoende moeten zijn. Maar een nog betere tip is zorgen voor encryptie op je usb stick als er gevoelige informatie op staat. Full Disk Encryption voorkomt dat er ook maar iemand aan je data kan.
Versleuteling hangt erg van het type af en zou ik zelf geen blind vertrouwen in hebben....
.....de Hamer, vuur of de magnetron, wel. O-)
Heb exact deze stick ook, en heb even de proef op de som genomen.
Inderdaad gaat schrijven maar met 8MB/s.
Lezen gaat wel snel en hij was goedkoop, dus heb toch zelf geen spijt van de aankoop
Dank je voor je reactie en bevestiging. :*)

Het gaat uiteindelijk allemaal om perfect kwantificeerbare gegevens, dus die zouden idd perfect reproduceerbaar moeten zijn. Dwz: Kleine Batch verschillen even buiten beschouwing gelaten.
Heb je hem wel in een USB-3 poort in je compu gestoken, en niet in een USB-2 poort?
Het moet wel via USB 3 gegaan zijn anders kun je nooit 90 MB/s meten voor lezen. ;)
Uhm... ja... natuurlijk. Ik ben een banaan. :z
Het is gewoon zonde om een review waar je veel tijd in hebt gestoken te beginnen zoals jij dit doet, zeker omdat je argument niet heel sterk is en dat ook nog icm met een product waarbij men al rekening houd dat het een budget variant aanschaft en het dus niet om de specs gaat maar de toepasbaarheid.

[Reactie gewijzigd door Marchel op 20 augustus 2021 20:52]

Sommige mensen gaan idd akkoord met lage verwachtingen en dramatisch lage snelheden, ik niet.
Mijn argument is juist dat je zelfs voor maar 5 euro meer mag verwachten en dat dit ook haalbaar is. ;)

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.