LG Soundbar SP2

€ 129,31
Specificaties Soundbar met 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

LG Soundbar SP2 Review

Nenoki 3 augustus 2021, laatste update op 3 augustus 2021, 110 views Product gekregen

LG Soundbar SP2

De afgelopen weken heb ik ook de LG DSP2. mogen testen. Een prima soundbar voor de low en mid range TV's.

Pluspunten

• Mooi tijdloos design
  • Bluetooth, HDMI, Optisch verbinden
  • Simpele afstandsbediening

Minpunten

• Mist ruimtelijk geluid

Geluidskwaliteit Score: 3
De afgelopen weken heb ik ook de LG DSP2. mogen testen.

Design:
Het apparaat heeft een mooi ontwerp en de balk is omhuld met antraciet stof en past door het design in vrijwel ieder interieur.

Aansluiten en bediening:
In de doos zit een korte handleiding, hierin staan de basisfuncties voor het aansluiten via HDMI, Bluetooth en optisch. Daarnaast wordt verwezen naar de uitgebreide handleiding die op de LG website kan worden gedownload. Deze uitgebreide handleiding is een stuk duidelijk en heeft veel meer informatie over de mogelijkheden en zeker een aanrader dus om te bekijken.

Het aansluiten was simpel, heb hem zowel via Optisch, HDMI alsook via Bluetooth getest en de stappen uit de handleiding gevolgd. Wat me opviel is dat de Bluetooth verbinding bij mij erg goed was en veel verder rijkt dan mijn eigen Bluetooth speaker. Met een telefoon op een afstand van 12/14 meter nog geen haperingen in het geluid.

Bedienen kan zowel met de afstandsbediening (geleverd incl. batterijen), de knoppen op het apparaat, maar ook via de LG soundbar app.

Geluidservaring:
Mijn ervaring met het geluid van deze soundbar is dat het een leuke toevoeging is op het geluid van de TV en het handig is om via Bluetooth bijv. Spotify of te spelen en het geluid dan ook beter is dan via de telefoon speakers of een Bluetooth speaker setje. Met een soundbar wordt wel geprobeerd ruimtelijk geluid na te bootsen maar dat is niet helemaal goed gelukt. Voor echt goed geluid hebt je toch echt een versterker met boxen of een soundbar met meer boxen nodig.

Conclusie:
Voor deze prijsklasse is het een hele goede soundbar. Deze relatief goedkope soundbar geeft een mooi geluid en voegt iets toe aan het geluid van je TV. Het is makkelijk te bedienen via verschillende mogelijkheden en je kunt zelfs met je telefoon muziek en audio afspelen.

Heb jij ook een LG Soundbar SP2?