1 review

Lenovo Legion 5 15ACH6H (82JU0081MH)

Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 512GB • AMD Ryzen 7 - Bekijk alle specificaties

Lenovo Legion 5 15ACH6H (82JU0081MH) Review

LarsBreuren 2 augustus 2021, 534 views Product gekocht

Lenovo Legion 5 15ACH6H (82JU0081MH)

Zeer fijne laptop die prijs/kwaliteit top is. Ik gebruik hem voor (VR)Gaming + programmeren en voor beide doeleinden is de laptop perfect. Fijne build (poorten aan de achterkant) icm een fijn toetsenbord maken hem fijner dan een gemiddelde gaming laptop in dagelijks gebruik.

Pluspunten

• Robuust
  • Snel
  • Prijs/kwaliteit
  • Looks
  • Fijn toetsenbord
  • Slim design

Minpunten

• Snelle maar kleine opslag
  • Oplaadblok (net een baksteen zo groot)

Dit is mijn 2e Lenovo Legion en tot dusver ben ik zeer tevreden met de upgrade.
Deze Legion heeft een iets andere build, maar nog steeds een dikke +1 dat de meeste poorten achter zitten waardoor mijn bureau er netjes uit blijft zien. Fijn toetsenbord, dunne randjes en genoeg poorten voor alle randapparatuur.
Hij heeft een prima 165hz display echter heb ik mijn ultrawide via usb-c -> displaypoort aangesloten voor een betere ervaring.

Qua performance ben ik zeer terveden met deze machine, de 5800h scoort ruim 12k punten op cinebench en de 3060 draait ook heerlijk. Op games als doom 2016 zit ik tegen de 170fps op ultra. Ook icm de Oculus quest 2 behaal ik prima fps op een prima resolutie met games als beatsaber/pavlov/superhot etc.

De laptop kan op performance mode lawaai maken wat logisch is voor een gaming laptop maar op balance mode (~10fps minder) scheelt dat al een hoop db.

Met de pre-installed Lenovo Vantage software kan je eenvoudig switchen tussen deze modussen en ook de GPU compleet uitschakelen om batterij te besparen (vereist een restart). Gemiddeld gebruik (non gaming) zit ik op 5 a 6 uur.

Ik heb er 1350,- voor betaald bij de mediamarkt (eind juli) en ben zeer tevreden met de prijs/kwaliteit. Al heb ik er wel na 1 dag een extra 1tb m.2 nvme SSD in gezet want 500gb is toch wel erg karig voor een gaming laptop. (je hebt dus 2 m.2 slots waarvan er 1 in gebruik is stock).

Heb jij ook een Lenovo Legion 5 15ACH6H (82JU0081MH)?

Hoi Lars,
Welke ssd heb je erbij gezet? ik heb dezelfde laptop en ben op zoek naar een extra ssd

gr

ps nevermind slecht gelezen ;-)

[Reactie gewijzigd door Humi1979 op 24 januari 2022 09:44]

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.