1 review

ASUS ROG Zephyrus G14 GA401II-HE092T

Specificaties 14" • 1920x1080 • 512GB • AMD Ryzen 7 - Bekijk alle specificaties

ASUS ROG Zephyrus G14 GA401II-HE092T Review

FaultyCompilerNewbie 2 augustus 2021, 733 views Product gekocht

ASUS ROG Zephyrus G14 GA401II-HE092T

Razendsnel en de build quality en het toetsenbord doen niet onder voor mijn thinkpad t470.

Pluspunten

• Geen problemen onder linux!
  • Erg snel voor een 14” laptop
  • Goed toetsenbord
  • Goede bouwkwaliteit

Minpunten

• Geen home, end, page up en page down knoppen
  • Geen webcam
  • Coil whine als de keyboard verlichting uit staat en de laptop aan de lader ligd

Model: ryzen 7 4800hs, gtx 1650 ti
Prijs bij aankoop : €999

Ik was op zoek naar een ryzen laptop met een goede accu, toetsenbord, kleurweergave en vooral geen problemen onder linux. Toen werd het lijstje al snel erg kort maar gelukkig ben ik deze laptop tegen gekomen.
Dankzij asusctl werkt alles onder linux en de build quality en het toetsenbord doen niet onder voor mijn thinkpad t470.

Omdat de prestaties van dezelfde chips nogal kan verschillen in laptops en de meeste reviews gedaan zijn met de duurste uitvoering hier nog de Passmark resultaten (performance profile geen GPU overclock).
CPU Mark: 20199 (3.6% lager dan de ryzen 9 uitvoering)
3D Mark: 8779 (16% lager dan 2060 max-q uitvoering)

Hier presteert de CPU bovengemiddeld en de GPU gemiddeld ten opzichte van dezelfde hardware in andere laptops. Ik heb geen formele accu test gedaan maar er zijn genoeg professionele reviews online te vinden en ik denk dat 7 uur met gemiddeld gebruik realistisch is.

Het enige probleem dat ik ben tegen gekomen is coil whine wanneer de keyboard verlichting uit staat én de laptop aan de lader ligd. Maar dat is wel te overzien.

Gezien het formaat, prima accuduur en linux support is dit de enige gaming-laptop die ik zou aanraden aan computer-science studenten, ik ben erg tevreden.

Heb jij ook een ASUS ROG Zephyrus G14 GA401II-HE092T?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.