1 review

Bose Smart Soundbar 300

€ 399,-
Specificaties Soundbar met 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Bose Smart Soundbar 300 Review

michiel100 1 augustus 2021, laatste update op 3 augustus 2021, 611 views Product gekocht

Bose Smart Soundbar 300

Prima soundbar, kan volgens mij prima concurreren met de grotere soundbars van Bose (soundbar 500 en 700). Installatie ging bij mij niet helemaal vlekkeloos, een software update verhielp dit.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Neemt niet al te veel ruimte in beslag

Minpunten

• Geen user interface
  • Installatie ging niet vlekkeloos
  • Wil niet syncen met KPN afstandsbediening

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik was al langere tijd op zoek naar een soundbar. Eerder Bose producten gehad die goed bevielen en daarom heeft Bose mijn voorkeur. Enkele andere soundbars van Bose zijn al een tijdje slechter verkrijgbaar waardoor de prijs iets hoger lag dan in het verleden. Hierdoor wat langer gewacht met de aanschaf van een soundbar.

Opeens viel mijn oog op dit nieuwe model. De prijs van de Smart soundbar 300 ligt duidelijk onder die van de Soundbar 500, en lijkt kwa features volledig te concurreren. Hoewel het niet goed vergelijken is in een winkel, kon ik in de winkel geen verschillen waarnemen in geluidskwaliteit.

De soundbar zit in een degelijke doos, helaas levert Bose geen HDMI kabel mee. Omdat ik mijn kabels in de muur heb weggewerkt kies ik ervoor om de wel meegeleverde optische kabel te gebruiken en direct te verbinden met de KPN ontvanger. Dit werkt direct goed. Evenals het opzetten van een bluetooth verbinding met een mobiele telefoon. Het werkt zoals je zou kunnen verwachten.

Het verbinden van een wifi verbinding met de soundbar ging bij mij moeizamer. Met de Bose Music app zou je de verbinding moeten kunnen opzetten, maar op het moment van verbinden geeft de App weer dat de soundbar geen verbinding kan maken met het netwerk (standaard KPN modem). Maar waarom niet dan? De foutmelding geeft niet aan wat er precies niet lukt. Uiteindelijk het probleem op kunnen lossen door de soundbar verbinding te laten maken met een mobiele hotspot. De soundbar begon meteen met het installeren van een update (a 500mb), na deze update lukte het wel om verbinding te maken met mijn netwerk. Ik denk dat de gemiddelde gebruiker dit niet had kunnen bedenken en de Bose website komt ook niet met deze suggestie of een andere oplossing.

Het geluid is prima, gebruiksgemak ook zodra alles is ingesteld.

Ik gebruik geen Alexa/google assistent, dit heb ik dan ook niet getest.

Heb jij ook een Bose Smart Soundbar 300?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.