Roccat Kain 200 Zwart

€ 69,99
Specificaties Radiogestuurde muis en 16.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Roccat Kain 200 Zwart Review

MachIII 1 augustus 2021, laatste update op 1 augustus 2021, 66 views Product gekocht

Roccat Kain 200 Zwart

Gekocht vanwege dat het een uitermate goed scrollwheel zou hebben. Na 1.5 maand problemen: bij omlaag scrollen tikt ie met regelmaat naar boven, en vice versa. De muis is geheel schoon, dat is niet de reden. Teruggestuurd voor reparatie. Defect is bevestigd en wordt gerepareerd. Kwalijk, na zo'n korte tijd.

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • Scroll up en down in balans als ie nieuw is
  • Zowel bekabeld als met dongle te gebruiken

Minpunten

• kwaliteit scrollsensor slecht

Omdat ik een Roccat Kone in 2 jaar tijd helemaal versleten heb, ben ik op zoek gegaan naar een andere muis.
De werking van het scrollwheel was bij mij belangrijker dan de 'kracht' die je op de muisknoppen uit moet voeren.
Op internet goed gezocht en kwam bij 2 muizen uit met een 'uitstekend' scrollwheel:

1. de Logitech G502 Hero, prijs +/- €53,--
2. de Roccat Kain 200, prijs +/- €78,--

Enkele maanden geleden had ik de Logitech aangeschaft.
Ik dacht voor mij dat het wennen was maar ik vind persoonlijk het scrollwheel dáárvan niet prettig lopen. Je kunt het blokkeren voor doordraaien, zoals ik het altijd heb staan, maar je kunt hem ook in de 'vrijstand' zetten.
Ik vind de balans tussen omhoogscrollen en omlaagscrollen niet goed. Met omlaag scrollen blijkt dat ie veel meer pagina's omlaag scrollt dan dat ie met dezelfde beweging omhoog naar boven doet. Dit valt niet aan te passen in de software die erbij hoort.
Ik heb een 3 maanden geprobeerd eraan te wennen, maar dat lukt me niet.
Dus toch maar op zoek naar iets anders.
Op internet gezocht naar reviews over de Roccat Kain 200, en vind informatie waarin gemeld wordt dat het scrollen uitstekend werkt met deze muis.
Dus besteld.

Ongeveer 1.5 maand geleden heb ik de Roccat ontvangen en meteen aangesloten, via de software, die je overigens ook moet downloaden, wat dingen aangepast, maar dat gaat allemaal als vanzelf.
Het eerste gevoel van de muis is bijzonder goed: hoe het in de hand ligt, ergonomisch, werking knoppen, werking scrollwheel (heel belangrijk). Bijzonder goede aankoop, en dat mag ook wel gezien de prijs.

Na 1 maand begon al op te vallen dat het scrollen niet denderend werkt.
In eerste instantie denk je dat het aan jezelf ligt.
Maar enkele weken geleden werd het zo erg dat er bijna geen game meer mee te spelen was.
Toch maar even de Logitech aangesloten: opgelost.
Het lag dus aan de Roccat muis.

Besloten om de muis op te sturen voor reparatie, na 30 dagen is het geen omruilen meer, maar is het standaard repareren.
Afgelopen week heb ik de bevestiging gekregen dat inderdaad de scrollsensor defect is.
Dat is een slechte zaak na zo'n korte tijd.
Wat als ik hem straks gerepareerd terug krijg, wat overigens enkele weken gaat duren.
Gaat er een verbeterde sensor in of wordt een zelfde gemonteerd waarbij het hele verhaal opnieuw gaat afspelen?

Overigens moet ik de verzendkosten betalen, waarmee als dat meer keer gebeurt, de muis wel heel duur wordt.
Enige coulance in deze zou wel prettig zijn.

Heb jij ook een Roccat Kain 200 Zwart?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.