1 review

Annke JXH001 junction box

Annke JXH001 junction box Review

hrigteri 31 juli 2021, laatste update op 31 juli 2021, 506 views Product gekocht

Annke JXH001 junction box

Ik heb deze junction box, of montagebox, gekocht om de Annke C800 Turret aan op te kunnen hangen en de draden mooi(er) weg te kunnen werken. Het grootste voordeel van de JXH is dat die voor zowel Turret als Dome als Bullet-stijl beveiligingscamera's bruikbaar is. Lees verder voor meer foto's.

Pluspunten

• Robuust
  • Groot
  • Zowel voor Bullet als Dome/Turret

Minpunten

• Misschien iets te groot?

Kwaliteit Score: 5
Ik heb ook een Junction Box, of ook wel Deep Base, of simpelweg: montagebox - voor Reolink camera's liggen. Helaas echter heeft iedere fabrikant een eigen base met net op een iets andere plek de schroefgaatjes. Je zult dus helaas verschillende montageboxen moeten aanschaffen voor verschillende merken camera's.
Annke is compatible met Hikvision, dus ik vermoed (maar kan het helaas niet bewijzen) dat ook de junction box wel compatible zal zijn.

Een groot voordeel van deze Annke JXH001 is dat die bruikbaar is voor zowel de Bullet-stijl camera's als de Turret en Dome uitvoeringen.

Deze junction box werkt echter prima met de Annke C800 serie Turret, de I91BM.
Hier op de foto nog niet vastgeschroefd - de Turret bedekt de binnenste witte cirkel tot op de millimeter.

De junction box is echt kwaliteit. Stevig, vrij zwaar, goed afgewerkt en met handig 'ophang' kabeltje voor montage. Het is een aluminium geheel, geen scherpe randjes of zoiets. Prima product.

Dat ophang kabeltje lijkt op het eerste oog misschien niet zo heel relevant, maar als je de doos ergens boven je hoofd moet ophangen en je de kabeltjes van de camera aan het verbinden bent, je komt altijd een hand te kort. Dan is dat kabeltje een ideale hulp.

Zoals gezegd heb ik ook een montagebox van Reolink en in vergelijking daarmee is deze Annke JXH001 'enorm' groot. De Reolink D20 past exact onder de Reolink Turret en is een soort van verlengde; deze JXH001 is een bredere opbouw voor de C800 Turret en is zo'n 2 cm breder in de diagonaal (dus 1 cm extra rondom).
De extra ruimte is echter wel handig, het voorkomt veel 'gepiel' in een net iets te kleine ruimte. Je hebt (ruim) voldoende ruimte om de kabels weg te werken.

Ik gebruik de waterdichte 'seal' voor de netwerkkabel om het gat in de montagedoos te blokkeren, zodat dit niet het nieuwe onderkomen van familie spin en co wordt.

Je kan overigens de kabels ook door het midden naar boven laten gaan ipv via de zijkant. De wartel kan van de zijkant afgeschroefd worden en degene die midden bovenop zit kun je naar de zijkant verplaatsen om de zijkant waterdicht + stofdicht af te dichten.

Nog 1 vergelijk met de Reolink: de Annke JXH001 kost slechts 21 euro, de Reolink B10 en D20 kosten ongeveer 32 euro. Dat maakt deze JXH001 een prima deal.
Je kan natuurlijk ook een IP55/IP65 lasdoos/kabeldoos bij de bouwmarkt kopen voor 5 euro ;-) Het voordeel van een junction box als deze dat je de camera er onder kunt monteren.

Heb jij ook een Annke JXH001 junction box?

Je ziet overigens 2 zwarte kabels, de ene is de RJ45 en de ander is die van een 12v 1 ampère adapter. Mijn PoE injector is overleden, dus moet er helaas 2 kabels heen laten lopen. Een gewenste verbetering voor de toekomst.
Mede hierdoor op zoek gegaan naar een montagebox voor m'n Annke I91BN 8MP dome camera's, maar die zoektocht is nog niet ten einde. Zal misschien toch e.e.a. moeten opmeten en kijken of er eentje beschikbaar is bij AliExpress ofzo. In het verleden bij goedkope camera's de UTP kabel rechtstreeks gesoldeerd, maar bij deze camera's ga ik de garantie niet om zeep helpen en wil ik liever de kabels wegwerken in een montagebox.
Als dit soort camera's nu een iets grotere rand zouden krijgen, dan zou je ze onder de camera weg kunnen werken trouwens, maarja dat zal wel niet gaan gebeuren.
Epine gaat door Annke aan de kant gezet worden. Dan kun je gewoon rechtstreeks kopen bij Annke.com of Annke.de, of via Amazon

[Reactie gewijzigd door hrigteri op 5 december 2021 15:29]

Ik heb op al deze sites al gezocht naar een montagebox voor de Annke I91BN 8MP, maar zie die nergens.
Reactie van Epine is dat ze zelf ook zoekende zijn en in de toekomst hopen te kunnen leveren, dus dat spoor loopt helaas ook dood.
Wordt dan misschien toch een universeel model of een model dat in ieder geval dezelfde diameter heeft en kijken of er een mogelijkheid is om de camera erop te monteren.
Ik zal even voor je navragen. Ik heb directe contacten met Annke. Stuur me anders even een pm met je email adres
hoi M, inmiddels reactie ontvangen.
Ze zijn out of stock, maar rond kerst wordt nieuwe voorraad verwacht bij Amazon DE warehouse:
Ik ga het in de gaten houden, dankjewel. Ondertussen ben ik ook aan het kijken of een 3D print van een (veel) kleinere junction box niet een beter alternatief zal zijn. Want het ziet er heel goed uit, maar wat is deze hoog zeg.
Je hebt ruimte nodig om in te werken. De Reolink junction box is een stuk kleiner, dan is het echt pielen met die afmetingen.
Begrijp ik, maar de box hoeft voor mij niet per sé waterdicht te zijn. Als er genoeg ruimte is om de koppeling in weg te werken zodat er alleen een UTP kabel uit de box komt, dan is dat voldoende. De koppeling valt wat binnen de onderkant van de camera (7mm) en met een rand van zo'n 15mm kom ik op ongeveer 22mm en de grootste diameter van de UTP-koppeling is 20mm. Paar langere RVS schroefjes er doorheen en klaar. Meer hoeft er wat mij betreft niet in 'gewerkt' te worden, of ik zie iets over het hoofd?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.