Seagate IronWolf, 4TB

Seagate IronWolf, 4TB Review

pafdaddy 9 augustus 2021, 528 views Product gekocht

Seagate IronWolf, 4TB

Vier stuks aangeschaft voor mijn nieuwe NAS. Eentje wordt soms wel en soms niet herkend en een tweede staat alleen maar te tikken. De NAS komt ook niet op.

Pluspunten

• Geen

Minpunten

• Twee van de vier DOA
  • Trillen
  • Lawaai

Ik hoopte dat Seagate de kwaliteit wel onder controle zou hebben tegenwoordig, maar het is nog net zo'n drama als 20-25 jaar geleden toen de Baracuda's om de haverklap defect waren bij mij.

Ze trillen ook behoorlijk, wat een laag resonerend geluid geeft in de hele woonkamer.

In mijn andere NAS zitten 4 WD RED's. zijn bijna 7 jaar oud en hebben nog nooit problemen opgeleverd. Daarom de schijven omgeruild voor 4 maal WD RED Plus.

De NAS initialiseerde daarmee probleemloos en ze zijn heerlijk stil. Staat nu enkele TB aan data te restoren.

Ik ben voor de komende 20 jaar weer genezen van Seagate.

Heb jij ook een Seagate IronWolf, 4TB?

Vraag & Aanbod

En zo blijkt maar weer dat de ervaring per persoon kan verschillen.
Ik had een WD Red 6TB disk, binnen 2 jaar defect, rma, en weer na 2 jaar defect.

Heb nu 1x 8TB Seagate (ironwolf) (los in pc), en 2x 10TB seagate (ook ironwolf) (in synology nas).
0,0 problemen, ja ze maken meer lawaai dan de WD's, dat absoluut, maar presteren imo ook beter.
En zo blijkt maar weer dat de ervaring per persoon kan verschillen.

Not nice news for me with my My Passport Ultra 4TB. Can anybody who has the same offer some reassuring comments?
Jammer, bij mij draaien 4 Seagates al 6 jaar 24/7 zonder hapering in mijn Synology.
Sam here, flawless die Iron Wolfs. Set van twee heb ik nu 8 jaar, een andere set 4 jaar.
Dat zegt niets over de Iron Wolfs van nu. Ben ook recent overgestapt van WD naar Seagate maar de WD Reds van jaren geleden kun je niet 1-op-1 vergelijken met de recente WD drives. De meeste HDD's gaan na verloop van tijd vanzelf kuren vertonen door gebruik en de leeftijd. 8 jaar is wel op het randje als je ze 24/7 draait in een NAS.
Heb een half jaar geleden 4 seagate 4 tb ironwolf voor mijn synology nas aangeschaft. Deze gaf afgelopen week aan dat 1 disk errors bevatte. Na 1 uur waren het unrecoverable errors geworden. Gelukkig een raid 5 array dus ik kan gaan herstellen. Hopen dat de andere 3 nog even willen meewerken.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.