Nuki Smart Lock 2.0 Review

joeri1 30 juli 2021, laatste update op 30 juli 2021, 411 views Product gekocht

Nuki Smart Lock 2.0

Helaas niet geschikt voor mijn M&C cilinder. Tijdens de bevestiging is de schroef van het A-frame door de cilinder gegaan en heeft deze beschadigd. Zie uitgebreide review voor meer uitleg en foto. Durf het niet aan met een nieuwe cilinder, heb de Nuki retour gestuurd.

Pluspunten

• Makkelijke installatie

Minpunten

• Cilinder beschadigd

Kwaliteit Score: 4
Tijdens het vastdraaien van de bovenste schroef hoor ik een 'klik', waarschijnlijk is daardoor de 'knop' ontstaan. Als ik het Nuki slot opnieuw bevestig druk deze dermate hard op de cilinder (de 'knop' die je op de foto ziet) dat deze niet meer draait. Opletten dus met bevestigen, ik was voorzichtig maar toch niet voorzichtig genoeg.

Heb jij ook een Nuki Smart Lock 2.0?

Zelf ben ik ook in het bezit van een Nuki, ik ben wel van mening dat je erg hard door gedraaid moet hebben met redelijk wat weerstand, maar ik kan het mis hebben.

Meegeleverd is ook een grondplaat met dubbelzijdige tape wat perfect werkt bij mij, dus wanneer je niet zeker weet of je cilinder het houd kan je ook die gebruiken.

Los daarvan erg te spreken over het gebruik, doet gewoon wat je ervan verwacht, ook uitgebreid met een Nuki Keypad.
Ik heb ook een Nuki 2.0 en exact dezelfde M&C cilinder als TS.
Ook hier geen enkel probleem. Ik ben het eens met de reactie hierboven. Vermoedelijk te hard door gedraaid.
Helemaal mee eens, alleen ook op een andere cilinder geprobeerd en die kreeg ik niet kapot. Dit M&C cilinder kan toch minder hebben en deze korte review vooral geschreven om te waarschuwen. Het is niet mijn bedoeling om de Nuki hierop af te schieten.
Heb ook een Nuki 2.0, bij mij is met een splinternieuwe cilinder en zonder hard draaien precies het zelfde gebeurt! uiteindelijk met een boortje het rondje tot op de cilinder uitgeboort, daarna ging alles weer goed. Als je de plak versie van het ophangsysteem had gebruikt was dit natuurlijk niet gebeurt.
Vervelend om te horen, wel goed om te weten dat ik niet de enige ben. Dit werd ook nergens genoemd dus ik voelde mij genoodzaakt hier een review over te schrijven.

[Reactie gewijzigd door joeri1 op 4 augustus 2021 11:19]

Ik snap heel goed dat je dat onder de aandacht wilt brengen, het uitboren van het gat in de cilinder was bij mij een permanente werkende oplossing waardoor de Nuki weer naar behoren werkt, en de "plate" goed vast zit aan de cilinder.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.