JBL Endurance SPRINT (Zwart)

Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

JBL Endurance SPRINT (Zwart) Review

esserstein 30 juli 2021, 132 views Product gekocht

JBL Endurance SPRINT (Zwart)

Oortelefoon specifiek voor sporten invalideert bestaansrecht volkomen met controls die niet tegen water kunnen.

Pluspunten

• blijven goed zitten
  • prima geluid
  • prima accu
  • OK range BT antenne

Minpunten

• fantoombediening bij enig zweet
  • valt uit bij regen

De JBL Endurance Sprint wordt duidelijk gemarket specifiek voor gebruik bij het sporten. "Never hurt never fall out" op de verpakking, evenals een afbeelding van het ding, duidelijk met druppels water bedekt.
Het eerste wordt waargemaakt - de pasvorm is (voor mijn oren) prima, ze blijven inderdaad uitstekend zitten.

Daarna gaat het echter mis. Het apparaat is weliswaar waterresistent, maar de touch controls kunnen er absoluut niet tegen.
Voor mooi weer of binnen sporters, mits er niet al te hard gewerkt wordt, geen enkel probleem. Maar een beetje zweet, en het apparaat gaat bijzonder dingen doen. De controls geven fantoominput op alle vlakken. Volumewijzigingen, stop, play, next, etc. Krijg je een bui regen op je kop? Dan geeft hij het helemaal op, en gaat uit (longpress rechts), niet meer aan te krijgen tot het aanraakoppervlak netjes droog gemaakt is.

Geluid is verder prima, accutijd ook. Sluit behoorlijk af - voor mij perfect daar ik sport in verkeersluw gebied en me wil concentreren, wie in verkeer sport wil misschien wat meer omgevingsgeluid.

Echter, voor een apparaat dat ik specifiek voor sporten kocht is het een afknapper, de controls hebben een vreselijk afleidend eigen leven. Apparaat faalt exact waar het voor gemarket is. Na contact Harman ook duidelijk geworden dat dit niet corrigeerbaar is.

Heb jij ook een JBL Endurance SPRINT (Zwart)?