LG Soundbar SP2

Specificaties Soundbar met 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

LG Soundbar SP2 Review

Bart40 30 juli 2021, 106 views

LG Soundbar SP2

Buitenkant is fraai, geen plastic maar soort van stof. Aansluiten op TV ging probleemloos, met bijgeleverde optische kabel. HDMI is ook mogelijk, maar is niet meegeleverd. Voor mijn, niet al te grote woonkamer, is de geluidskwaliteit prima. Een duidelijke verbetering van het eigen TV geluid.

Pluspunten

• uiterlijk
  • aansluitgemak
  • te gebruiken als speaker voor mobiel

Minpunten

• app werkt niet goed

Geluidskwaliteit Score: 4
Een paar weken deze soundbar kunnen testen.
Het design is echt een pluspunt, ziet er erg fraai uit doordat ze voor de buitenkant een soort stof gekozen hebben en geen pastic.
Aansluiten kan met de meegeleverde optische kabel of met een HDMI kabel (niet meegeleverd). Er zitten ook een paar beugeltjes bij waarmee je de soundbar aan de muur kunt bevestigen, die heb ik niet gebruikt en heb m voor de TV gelegd.
In de instellingen van deTV moest ik aangeven dat ik een externe speaker gebruikte en toen was de soundbar gebruiksklaar. Er is een aparte afstandsbediening voor de soundbar, maar de ab van de TV werkte bij mij ook om volume aan te passen.
Het geluid was bij mij een verbetering ten opzichte van het eigen geluid van de TV. Spraak was bijvoorbeeld duidelijker te verstaan en muziek klinkt voller.
Pluspunt is ook dat je de soundbar nog via BT als externe speaker voor je mobiel kunt gebruiken.
Er is ook een app beschikbaar om de soundbar te bedienen, maar als ik die gebruikte viel de verbinding tussen TV en soundbar weg. Niet erg praktisch dus.

Heb jij ook een LG Soundbar SP2?