Dell UltraSharp 2405FPW Zwart Review
Ik heb dit geweldige Dell scherm in gebruik sinds medio 2005, nu al ruim 5 jaar dus. Ik heb toen de hoofdprijs betaald: 900 euro. Toen was dat gewoon een courante prijs: 24"schermen waren niet erg gewoon. Ik heb er nog steeds geen moment spijt van. Met name het contrast en de helderheid en de kleurweergave (na calibratie met Spyder2Pro) zijn positieve punten in vergelijking met andere schermen. Zonder calibratie is de standaardinstelling trouwens ook voldoende voor de meeste gebruikers, maar ik gebruik het scherm ook voor fotobewerking. De betrouwbaarheid is nog steeds top. Als je dit scherm voor een prikkie op de kop kunt tikken en er zijn geen pixeldefecten of andere gebreken moet je het zeker doen. Er zijn natuurlijk al enkele opvolgers...
Pluspunten
Contrast (indien helderheid iets teruggeschroefd wordt) Helderheid Betrouwbaarheid Kleurweergave kijkhoek
Minpunten
Design (moet je van houden) Bulky (in vergelijking met hedendaagse schermen) Niet super energie zuinig Ghosting (geen gamescherm)
Eindoordeel
Ik heb toen de hoofdprijs betaald: 900 euro. Toen was dat gewoon een courante prijs: 24"schermen waren niet erg gewoon. Ik heb er nog steeds geen moment spijt van. Met name het contrast en de helderheid en de kleurweergave (na calibratie met Spyder2Pro) zijn positieve punten in vergelijking met andere schermen. Zonder calibratie is de standaardinstelling trouwens ook voldoende voor de meeste gebruikers, maar ik gebruik het scherm ook voor fotobewerking.
De betrouwbaarheid is nog steeds top. Als je dit scherm voor een prikkie op de kop kunt tikken en er zijn geen pixeldefecten of andere gebreken moet je het zeker doen. Er zijn natuurlijk al enkele opvolgers op de markt, maar daar zijn de vraagprijzen (veel) hoger van.
De brightness van het scherm heb ik trouwens teruggeschroeft naar 50%, want op 100% komt me er toch een bak licht uit dat ding
Ik ga zeker weer een Dell scherm overwegen als ik een nieuw scherm aanschaf.
Heb jij ook een Dell UltraSharp 2405FPW Zwart?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (7)
Of je moet bedoelen -> Bij de gemeentewerf
Meer iets van DA5YU -> Dead After 5 Years of Use
Ik ken iemand die later een tweede scherm kocht voor zijn dual-head opstelling, maar er zat verschil in de latency tussen de oude en nieuwe revisie.
Inderdaad, een prima scherm trouwens.
Nog steeds erg tevreden (gebruik ook spyder) en ik zal pas overgaan als dit scherm af is.
Heb net de U2711 van Dell gekregen en die is heerlijk mat hoor!
Er staat een goede review hier op tweakers mocht je ooit toe zijn aan een nieuwe.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn