eufy Video Doorbell (Battery-Powered) Review

WeqNewbie 28 juli 2021, 636 views Product gekocht

eufy Video Doorbell (Battery-Powered)

Batterij telefoon doet het na 1 jaar en 2 dagen niet meer. Garantie afgewezen VERLOPEN!!

Pluspunten

• als hij werkt werkt hij goed

Minpunten

• waardeloze batterij binnen 1 jaar kapot
  • garantie afhandeling via een mail generator
  • snappen niet wat service is

Kwaliteit Score: 1
Op 9 juli 2020 heb ik een eufy doorbell gekocht. Ik was er al achter dat in de documentatie genoemde tijd tussen het opladen veel korter was dan 6 maanden, bij bijna geen gebruik. Voor mijn vakantie wilde ik de batterij nog een keer opladen , omdat hij bijna leeg was en dit laden lukte niet. Claim ingediend; nu wordt de garantie op de batterij afgewezen omdat deze 2 dagen verlopen was! krijg wel 40 euro korting op een nieuwe, dit is niet acceptabel; ik mag er van uit gaan dat een apparaat van euro 199 langer mee gaat. .

Heb jij ook een eufy Video Doorbell (Battery-Powered)?

Je hebt in de EU gewoon recht op 2 jaar garantie. Gewoon even aangeven bij de winkel waar je hem gekocht hebt.
Duur van wettelijke garantie
De duur van de wettelijke garantie mag de verkoper of fabrikant niet zelf kiezen. Want dat volgt uit de wet. Veel consumenten denken dat zij volgens de wet standaard recht hebben op 2 jaar garantie. Dit komt uit Europese regels. Maar in Nederland staat geen vaste wettelijke garantietermijn in de wet.

Hoelang hebt u dan wettelijke garantie? Zo lang als u mag verwachten dat uw product meegaat. In onze wet staat namelijk dat een product moet bieden wat u ervan mag verwachten. Dat is per product anders. En dat kan korter of langer zijn dan 2 jaar. Het hangt af van alle eigenschappen van uw eigen product. Gaat uw product eerder kapot dan u mocht verwachten? En hebt u het normaal gebruikt? Dan hebt u volgens de wet recht op reparatie of vervanging.
Je ziet we vaker dat de garantie op een batterij of accu slechts 12 maanden is omdat het gebruik invloed heeft op de levensduur. Wellicht dat een winkelier nog wel coulant wil zijn en het product inneemt, maar ga er niet vanuit dat ze dicht verplicht zijn.
Dit is geen review van het product, maar een uiting van frustratie (die ik mij wel voor kan stellen).
volgens mij ben je een beetje boos :)
Ik zou dit toch even proberen bij de verkoper. Herken Eufy niet als onwelwillend.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.