XSPC Dual Bay Reservoir Pomp Review

barterio 1 september 2010, 471 views

XSPC Dual Bay Reservoir Pomp

Pluspunten

• klein
  • goedkoop
  • krachtig
  • simpel

Minpunten

• zoveel water zit er niet in het reservoir
  • de pomp hapt al snel lucht bij het vullen

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Een zeer zeer sterke pomp in een reservoir voor een klein prijsje.

Reden
Hiervoor had ik een pomp van aquacomputer met alles erop en eraan, maar het bleek dat die pomp niet eens zo heel sterk was en niet eens alle gadgets deden het.
Na een korte zoek tocht kwam ik hierop.

Het loste meteen mijn ruimte probleem op want ik kon nergens de pomp op een goeie en effectieve plek krijgen.

Uiterlijk
het uiterlijk is mooi en strak. je krijgt er ook een mate zilveren en zwarte frontplate bij met een rechthoekig gat erin om het waterniveau te kunnen zien (wel zo handig). Wat ik ook erg handig vind is dat het reservoir niet zo diep je case in gaat want vlak erachter zit mijn 5970 die deels in de cd-bay geparkeerd zit :P

Power
Deze pomp heeft helemaal geen extra's maar gewoon brute kracht. Volgens de informatie tot 750 liter per uur maar dat is natuurlijk onder optimale omstandigheden. Maar nog steeds heeft dit beest een grote kracht. Zorg dus ook dat je niet ergens iets ben vergeten aan te sluiten of een beetje losjes hebt zitten want de druk is meteen zo groot dat het eruit spuit (ervaring ;), het was gelukkig nog buiten mijn pc )

Installatie
Installatie is gewoon een questie van schroefjes aan beide kanten om het in de cd-bay vast te zetten en 4 schroefjes aan de voorkant voor de frontplate. Voor de rest nog de voeding via een molex stekker en de 2 fittings erop en je kan het starten.

Bij het vullen van je loop is het handig om een hotwire blokje te hebben om op de voedingskabel voor het moederbord te plaatsen zodat je niet je PC hoeft te starten, want je moet de voeding al snel weer uitzetten omdat het reservoir zo weer leeg is :P

Je moet wel de cd-bay erboven vrij houden omdat je anders het reservoir niet kan vullen/ontluchten.
Daarbij komt ook de tip om die vrije bay niet af te sluiten met een afdek kap de eerste weken, omdat je de loop wel eens per week moet luchten. Er komt druk op!

Een geweldige pomp en reservoir voor een geweldige prijs. compact, handig en zeer krachtig. Daarbij is het ook de optimale plek voor de pomp om verloren kracht tegen te gaan.

Heb jij ook een XSPC Dual Bay Reservoir Pomp?

hey even snel een vraagje

ik ben van plan om deze pomp te halen maa ik wilde even weten hoeveel vloeistof er nou ongeveer in de pomp gaat?

verder leuke review alleen fototje is altijd leuk