Gigabyte AORUS FV43U Zwart

€ 799,-
Specificaties 43" • 3840x2160 (4K) • 144Hz • VA • 1ms - Bekijk alle specificaties

Gigabyte AORUS FV43U Zwart Review

Paramarenko 27 juli 2021, laatste update op 4 augustus 2021, 629 views Product gekocht

Gigabyte AORUS FV43U Zwart

Deze is momenteel de enige 4k 144hz 1ms monitor in zijn prijsklasse. Je vind er geen andere momenteel en is dus daarom de nummer 1 best bang 4 buck voor 4k 144hz 43 inch. (Lees de volledige info)

Pluspunten

• Imposant
  • Inc. remote en kabels!
  • 4k 144hz 1ms
  • best bang 4 your bucks.

Minpunten

• Aansluitingen vallen persoonlijk tegen
  • Korte kabels: 1m
  • redelijk dik en groot in vergelijking met TV
  • Wordt zeer warm

Deze is momenteel de enige 4k 144hz 1ms monitor in zijn prijsklasse. Je vind er geen andere momenteel en is dus daarom de nummer 1 best bang 4 buck. Andere monitoren gaan boven de 1000 euro en deze blijft net onder de 1000. De verschillen zijn ook zeer miniem in vergelijking. De verschillen zijn zo miniem dat het extra geld bovenop dit bedrag overbodig maakt tenzij je echt de max van max wilt.

Momenteel aan het installeren. Wat een groot ding! Beetje breed ook. Even ophangen met de vesa mount al moest ik wel deze wat afslijpen vanwege de overstekende lengte wat het lelijk maakte. Weegt ook wel een kilotje meer dan mijn vorige tv.

Deze komt met zowel uk stekker als eu stekker. 1 display port en 1 hdmi van 1meter lang. Beiden ondersteunen 4k 144hz en 8k. Ook een kabel om apparaten aan te sturen die op het scherm zijn gesloten via desktop. Deze is wat langer en komt op 1.5m. Er zitten 2 voetjes in en een afstandsbediening met batterij. (quick start guide maar geen how to instal/calibrate) Komt met kleuren test certificaat.

Kan nog niet veel zeggen al vind ik het momenteel wel een vrij zwaar en groot ding. De switch van een hd 200hz led tv naar dit is enorm. Ook de aansluitingen vallen iets tegen aangezien ik ze liever links van het scherm heb en de kabels wat kort zijn. Toch even een extra hdmi 2.1 gekocht van 3m.
Ik vul verder nog aan:
; aanvulling:

Wordt wel heel warm. Ik voel de warmte zo op mijn gezicht komen.

De warmte was niet te doen! Ik voelde mijn kamer op een half uur zeer snel de warmte in stijgen. Even google en al snel bleek in niet de enige te zijn... blijkbaar moet je de monitor upgraden naar firmware 4.0. Dit zou de warmte tot 50 a 60 procent moeten afnemen. Zoals hier gelezen: https://www.reddit.com/r/...reading_for_fv43u_owners/
Ik vul nog aan met mijn ondervindingen.

Heb jij ook een Gigabyte AORUS FV43U Zwart?

Ik lees mee, benieuwd of de warmte afneemt.. :)
Ik wacht ook nog steeds met smart :)
Na firmware update (F04) is dat mooi opgelost.
Voor de rest is deze monitor indrukwekkend en heeft mooie specs!
Zijn geld zeker waard :-)
Hey sorry dat het zo lang geleden is. Ik heb f4 gedownload en ik merk toch een groot verschil in warmte productie.

Nu heb ik wel een probleem met het scherm te delen. 4k en ful hdd scherm ernaast...

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.