1 review

Samsung Smart Keyboard Trio 500 Wit

€ 27,95
Specificaties Toetsenbord (Wit) - Bekijk alle specificaties

Samsung Smart Keyboard Trio 500 Wit Review

thelongg 27 juli 2021, laatste update op 27 juli 2021, 284 views Product gekocht

Samsung Smart Keyboard Trio 500 Wit

Mooi en degelijk keyboard, jammer dat het geen interne accu heeft

Pluspunten

• Toetsen voele prettig aan
  • Goede bouwkwaliteit
  • Geen vertraging
  • Instelbare hotkeys
  • Maximaal 3 apparaten koppelbaar
  • DEX-knop

Minpunten

• Geen interne accu
  • 2x AAA-batterijen nodig
  • Pijltjes-toesten (onhoog en omlaag) zijn klein
  • Geen numpad

Nog kort in gebruik, maar blij om dit toetsenbord te gebruiken! Het toetsenbord wordt gebruikt in combinatie met een Samsung Tab S7 en een Samsung Galaxy S10+. Ook uitgeprobeerd in combinatie met een Windows 10 PC (om deze review te schrijven).
Koppelen
Het koppelen van een Samsung smartphone of tablet is heel makkelijk. Als het apparaat minimaal OneUI 3.1 heeft is er een quick-pair optie beschikbaar. Zet het toetsenbord in de pairing-modus (3 seconden een van de BT-toetsen ingedrukt houden tot het LED-lampje begint te knipperen) en een toestel in de buurt geeft al een koppelingsverzoek. Aanvaarden, pincode via keyboard invoeren en klaar!
Via Windows 10 gaat het iets minder snel, maar niet lastig. BT-apparaat toevoegen via de Instellingen, keyboard in pairing-modus zetten en verbinden maar.
Hotkeys
Op het toetsenbord is er mogelijkheid om 3 Hotkeys in te stellen. Dit geldt tenminste alleen voor de Samsung Android apparaten met minimaal OneUI 3.1. Het instelling is heel simpel: Open op het aangesloten apparaat een app die je wilt instellen onder de Hotkey. Eenmaal de app geopend, houdt de gewenste Hotkey 3 seconden ingedrukt tot op het apparaat de melding komt "<app> is toewezen" (waarbij <app> de app-naam is).
In gebruik
Het toetsenbord is niet heel groot, maar het voelt prettig aan in gebruik. Tijdens mijn werk maak ik meestal gebruik van een Logitech K120 keyboard, maar om uit te proberen heb ik dit Samsung keyboard voor 1 dag gebruikt. Het enige wat ik soms miste was een numpad, maar dat is gewenning. Met een numpad had het apparaat te groot geweest en dit werkt prima. Ik ben geen gamer, dus kan daar geen uitspraken doen over het gebruik daarvan. De 'travel' van de toetsen voelt prettig en de reactietijd tussen indrukken van toets en weergave op beeld voelt als direct.
De FN-functies op het toetsenbord werken zowel op Android als op Windows 10.
En verder...
Nu heb ik het toetsenbord nog niet heel lang en moet het gebruik nog verder ervaren. Wat ik wel jammer vindt is dat het toetsenbord gebruikt maakt van 2 AAA-batterijen. Omdat het aangeboden wordt als accessoire voor telefoon of tablet had ik verwacht dat er een interne accu in zou zitten. Dit om het makkelijk te maken om het op te laten als de batterij(en) leeg is/zijn. Hoe lang de batterijen mee gaan, dat weet ik nog niet en ga ik wel ervaren.

Heb jij ook een Samsung Smart Keyboard Trio 500 Wit?

@thelongg Het is ongeveer een halfjaar sinds de review. Hoelang gaan de batterijen juist mee? Nog steeds tevreden van het toetsenbord?
@hex6d617474 Het toetsenbord gebruik ik nog steeds, al is het niet dagelijks. Voor mijn werk miste ik toch een numpad.

Moment gebruik ik het in combinatie met mijn Samsung S10+ en Tab S7 wanneer ik DEX gebruik en dat werkt nog steeds perfect. De batterijen heb ik recentelijk vervangen, echter ben ik dit maal niet voor 'wegwerp'-batterijen gegaan maar voor oplaadbare AAA batterijen (deze) en dit werkt ook goed. Voor alsnog zit ik na ongeveer 1 maand op mijn eerste oplaadcyclus.
@thelongg Bedankt voor het antwoord. Batterijduur lijkt me dan wel meer dan redelijk te zijn. Leuke batterijen, ik wist niet dat zoiets bestond. Ik ga ze me ook aanschaffen, die lijken me heel handig.
Ik kwam ze bij toeval tegen... smartphone en tablet met USB-C, en nu dus ook het toetsenbord met oplaadbare batterijen met USB-C. Wel zo makkelijk!