Intel Core i7-11700 Boxed

€ 355,-
Specificaties 1200 socket • Octa (8) core @ 2,5GHz-4,9GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core i7-11700 Boxed Review

toeschouwer 25 juli 2021, laatste update op 25 juli 2021, 701 views Product gekocht

Intel Core i7-11700 Boxed

Krachtige 11th gen CPU. Gebundeld met het nieuwe type boxed koeler, De HD750 IGP is best aardig voor incidenteel/ licht gaming. Doet niet moeilijk qua gebruikte RAM / Die's is mijn mening (vergeleken met een Ryzen platform)

Pluspunten

• Toekomstbestendig
  • IGP HD750
  • incl. de nieuwe 2021 Copper Core Boxed koeler

Minpunten

• kan me niet voorstellen dat de meegeleverde koeler afdoende is voor all core boost

Krachtige 11th gen CPU, wordt bij mij gebruikt in een testbench, met een (10th gen) workstation W480 mobo.
Heb alles op default staan qua voltages, stroomverbruik / warmteontwikkeling valt mij reuze mee, zeker in vergelijk met een K-versie; is bij mij in gebruik met een antieke Thermalright (140W?) koeler.
In-gaming komt hij niet boven de 50 graden uit volgens mijn mobo's debug LED, en met een kwartiertje cinbench loopen tikt hij de 71-72 graden aan.

Non-K, dus wordt geleverd met de nieuwe versie Intel boxed koeler (copper core, lijkt op de 95W versie van vroeger), deze zit echter nog nieuw en ongebruikt in de doos, prestaties van deze kan ik dus geen uitspraken over doen

Ik gebruik de onboard graphics, welke ongeveer een 40 á 50% meer FPS lijkt te geven vergeleken met een IGP HD630 van een 6C/12T 10400T ES (all core @2.9Ghz) maar dit heb ik niet uitgebreid getest ; enkel een incidenteel potje rocket league gespeeld, en wat antieke games (BF1942/DC mod)

Even een paar rondjes cinebench gedraait, en de 11700 lijkt zo'n 25% krachtiger qua ruwe rekenkracht vergeleken met een 11600K.
De HD750 IGP is in game ongeveer net zo snel als de HD750 van een 11600K, ondanks de hogere baseclock van laatstgenoemde, maar dat zal wel afhankelijk zijn van de game, 6 of 8 cores lijkt me voorlopig geen issue (Juli 2021)

Is ondertussen al met een 15+ setjes RAM getest (met de meest recente BIOS van mijn mobo), en zoals een Intel CPU betaamd, vreet hij alle Dual channel setjes met diverse Hynix, Samsung, Micron/SpecTec die's, en zelfs een enkele exotische Nanya set werdt geacepteerd; op de laatst genoemde na allen met de 3200mhz XMP setting aan.

Kortom, prima CPU waar je weer wat jaartjes mee vooruit kunt, en de HD750 IGP is mooi meegenomen.

Heb jij ook een Intel Core i7-11700 Boxed?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.