ASRock P45TurboTwins2000 Review

Mavamaarten 1 september 2010, laatste update op 1 september 2010, 335 views

ASRock P45TurboTwins2000

Pluspunten

• Niet al te prijzig
  • goede prestaties
  • betrouwbaar
  • DDR 2 Ún 3

Minpunten

• Plaatsing 2e PCI x16 slot
  • OCTuner en BIOS update in Windows 7

Layout Score: 4
Algemeen een geweldig bordje, niet te duur, maar tog genoeg prestaties voor een degelijke gaming PC.
In deze review ga ik niet te veel in op de standaard zaken, maar enkel wat ik echt heb op te merken bij dit bordje.

Specs :
P45TurboTwins2000 (duh :P)
Intel Core Quad 8200 @2.33 Ghz
EVGA Nvidia GTX 260 Core 216 @896 MB
2 GB DDR II ram

De P45TurboTwins2000 draait bij mij heel stabiel en heb tot nu toe nog geen zware problemen gehad.
Wel heb ik 2x behoorlijk gezweet. De eerste keer was, toen ik hem net in mijn kast had ingebouwd, alles aangekoppeld, en toen ik hem aanzette hoorde ik 3 biepjes. In de manual stond iets van RAM problemen, maar met mijn ram was niets aan de hand. Later bleek de oorzaak een kortsluiting in mijn CCFL lampen.
Nog een keer kreeg ik een BSOD van windows 7 (Door folder lock,geen idee waarom). Ik dus mijn power knop ingedrukt houden voor 5 seconden, om hem uit te zetten. Nadat ik hem weer aanzette, bleef mijn PC telkens hangen bij de POST. (5x geprobeerd). Stekker uitgetrokken, powerknop ingedrukt, stekker weer ingestoken, en gelukkig startte hij weer op.

Let op, OCTuner (de overclocktool van asrock) werkt niet op Windows 7, upgraden naar een nieuwe BIOS versie durfde ik dus ook niet aan op Windows 7.

Heb jij ook een ASRock P45TurboTwins2000?

Heb dit bordje zelf ook maar kon octuner gewoon in win7 gebruiken :) en wat vind jij fout aan de plaatsing van het 2e pci x16 slot ?

Paar Toevoegingen nog voor de negatieve eigenschappen zijn:
Geen R.a.i.d mogelijkheden
Plaatsing van de 24 en 8 pin cpu kabels zijn onhandig ( Vind ik)
Als je een 2-slot GPU hebt zoals ik (GTX260 Core 216) dan zie je dat slot amper, dus krijg je daar onmogelijk een tweede GPU van dezelfde soort in. En nogal veel GPU's nemen 2 sloten in beslag.