Xtorm Fuel Series 4 Powerbank 10.000mAh

€ 39,95

Xtorm Fuel Series 4 Powerbank 10.000mAh Review

grindal81 22 juli 2021, 2.045 views Product gekocht

Xtorm Fuel Series 4 Powerbank 10.000mAh

Gekozen voor de bouwkwaliteit, en laad / ontlaad capaciteit. De FS401 is meer dan voldoende om 4x je smartphone of 1x je iPad te laden. Rubber behuizing voelt goed aan, en met het reliëf glijdt die niet direct uit je handen. 10.000mAH lijkt me genoeg voor een dagje outdoor.

Pluspunten

• compact
  • USB C 20W PD
  • USB QC 3.0
  • 3Y warranty (na registratie)
  • 3 toestellen gelijktijdig laden
  • incl. korte USB-A / USB-C kabel

Minpunten

• hoesje / draagtasje niet bijgeleverd
  • op de bijgeleverde usb kabel staat geen xtorm logo

Keuze op deze powerbank ik gevallen voor volgende items:

Benelux / Nederlands ontwerp. (build in China) maar ok, vooral de bouwkwaliteit vond ik belangrijk.
Ik had namelijk geen zin om binnenkort in de krant te staan met een afgebrand huis wegens een oververhitte powerbank.

Het blijft een elektrisch toestel met een accu, dus altijd een risico op brand / kortsluiting.

Keuze op dit model (FS401 / 10.000mAh) heb ik gekozen omdat ik een niet te grote powerbank wilde, die nog redelijk draagbaar blijft. Het grotere model 20.000mAh leek me online te groot / log om zomaar even in een kleine tas of je broekzak weg te stoppen.

Bijkomend ben ik nooit langer dan 1 dag uit de buurt van een stopcontact. Dus kan ik alle apparaten 's avonds terug opladen.

De powerbank heb ik vooral gekocht om als het moet een smartphone of tablet te kunnen bijladen.
Bv thuis, als je in de tuin zit en je telefoon / Ipad is bijna leeg, en je wil toch nog niet naar binnen om een stopcontact te zoeken.

Ook op vakantie kan dit handig zijn, als je een ganse dag je smartphone gebruikt om bv foto's / filmpjes te maken zal je accu snel leegraken. Dan is zo'n mobiele powerbank echt wel handig, om even snel bij te laden.

Ook zal ik hem wel gebruiken om de sonos roam speaker bij te laden wanneer nodig.

Keuze op dit toestel is ook de fast-charge functie, en ondersteuning van USB-C en USB-A poorten.
Je kan 3 toestellen zelfs gelijktijdig opladen!

De USB-C PD poort is in/output met 18W input en 20W output aan vermogen.
De USB-A QC 3.0 poorten (2 stuks) ondersteunen enkel output met 18W vermogen.

De maximale output is 22.5W (tesamen voor de 3 poorten gelijktijdig)
Dus bij gebruik van 2 of 3 toestellen samen, zal het laden vermoedelijk trager gaan dan wanneer je slechts één toestel aansluit.

De bouwvorm lijkt met ook goed, rubbere afwerking rondomrond en ook het grote vlak met een design profiel.
Wat maakt dat deze niet superglad aanvoelt, wat zal voorkomen dat deze powerbank niet direct uit je hand zal glippen.

De verpakking is heel mooi vormgegeven, met een magnetische flap vooraan.
Alle info die je nodig hebt staat duidelijk vermeld. Bijgeleverd is er een kleine USB-A / USB-C kabel om de powerbank te kunnen laden. (misschien mocht op dit kabeltje ook wel het XTorm logo staan)
zo verdwijnt het kabeltje niet tussen al die andere "low-quality" laadkabeltjes.

Nu ben ik benieuwd naar de andere producten van xtorm, misschien is een 5000mAh powerbank meer aangeraden om dagelijks mee op stap te nemen?
Hoe presteren de solar of wireless charging producten ?
Of was de 20.000mAh powerbank misschien toch niet zo'n groot verschil met deze FS401?

momenteel heb ik hier nog het raden naar, maar wie weet misschien in de toekomst dat deze nog wel eens door mijn handen glipt....

Heb jij ook een Xtorm Fuel Series 4 Powerbank 10.000mAh?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.