Specificaties 10MP, filmen, 10x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Canon PowerShot SX120 IS Zwart Review

MM99 1 september 2010, laatste update op 11 april 2011, 1.825 views

Canon PowerShot SX120 IS Zwart

Pluspunten

• Mooie zoom functie
  • Mooie kleuren

Minpunten

• Batterij gebruik
  • slechte opname geluid

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 2
Snelheid en automatiek Score: 4
Reden voor de aanschaf was dat onze vorige camera, Nikon Coolpix L18 Zwart, stuk was gegaan. Eigenlijk wou ik altijd al een SLR kopen, maar omdat ik niet zeker van was hoe vaak ik het ging gebruiken, heb ik ervoor gekozen om een super zoom compact toestel aan te schaffen. Na wat uitgezocht te hebben kwam ik bij deze toestel uit. Omdat je veel zelf kan instellen is het een ideale toestel dat mooi tussen een SLR en een compacte camera in zit.

Doos en inhoud
In de doos zit de foto toestel, cd met handleiding, USB kabel, AV-kabel en een paar batterijen.

Formaat en ergonomie
De toestel is iets groter en dikker dan een normale compacte camera. Het is ook iets zwaarder dan een standaard compact camera. Daaraan tegen ligt de toestel erg lekker in de hand. Alle knoppen zijn eenvoudig te bedienen.

Features
Dit toestel bevat veel features, je kunt zowat alles handmatig instellen. Het diafragma, sluitertijd en de ISO waarde handmatig instellen. Je kunt ook voor kiezen dat je n van de dingen handmatig instelt en dat de andere waardes automatisch voor je gekozen worden. Daarnaast kan je ook handmatig scherp stellen en de sterkte van de flits zelf instellen.

Naast foto's kan je ook video's mee opnemen. De beeldkwaliteit is wel goed (helaas geen HD), maar de geluidsopnamen is gewoon slecht.

Fotokwaliteit
Zie de afbeeldingen die ik bij heb bijgezet. De foto's zien er wel mooi uit. Vooral de kleuren komen erg mooi naar voren. Alleen wanneer je inzoomt op een foto die je genomen hebt, zie je dat het niet erg scherp is. Het scheelt natuurlijk dat je een 10MP foto nooit op volle resolutie uitprint, maar is toch jammer.

Batterijen
Dit is de negatiefste eigenschap van dit toestel. Hij slurpt vrij snel batterijen leeg. Je kunt gemiddeld 50 60 foto's met 2 AA batterijen nemen.

Erg leuke foto toestel, waarmee je mooie foto's kan maken. Het is vooral ook leuk voor mensen die zelf willen spelen met hun foto toestel. Het is alleen wel erg jammer dat de batterijen zo snel opgaan.

Heb jij ook een Canon PowerShot SX120 IS Zwart?

Welke batterijen gebruik je als ik vragen mag ?