Huawei Watch GT 2 Pro Grijs (Grijs)

€ 149,95
Specificaties Android, iOS compatibel en 52g - Bekijk alle specificaties

Huawei Watch GT 2 Pro Grijs (Grijs) Review

Peter543 21 juli 2021, 371 views Product gekocht

Huawei Watch GT 2 Pro Grijs (Grijs)

Een mooi degelijk horloge maar sporters die juiste meetresultaten willen verkrijgen, kunnen teleurgesteld zijn.

Pluspunten

• degelijke bouwkwaliteit, stevig
  • kans op krassen is verminderd door het sterk glas
  • duidelijk scherm, overzichtelijk

Minpunten

• hartslag wordt slecht gemeten, niet gedetecteerd
  • je ziet enkel meldingen van je telefoon, je kunt de inhoud niet zien
  • niet reageren op berichten
  • gps reageert niet onmiddellijk op snelheidsveranderingen

Deze beoordeling is deels ook gebaseerd op een vergelijking met een samsung smartwatch active 2. Die momenteel ongeveer hetzelfde geprijsd zijn.
Ik heb mijn huawei gt2 pro 179 euro betaald daarvoor krijg je een mooi en sterk toestel met een goede accuduur voor naar mijn mening Pasvorm is goed en past bij mensen met dunne polsen zoals ik omdat het horloge mooi aansluit met de rondingen van de polsen dat is anders met de samsung watch3 bijvoorbeeld met hetzelfde formaat waar bij haakjes uitsteken (waaraan het bandje is vastgemaakt) waardoor dit horloge niet goed bij mij paste.

De reden waarvoor ik deze gekocht had is dan vooral ook het uiterlijk, zijn accuduur. Waar ik dit horloge ook voor gekocht had, was het sportgedeelte: de gps tracking, hartslagmeting, muziekbediening berichtjes ontvangen en reageren was welkom maar niet echt noodzakelijk.

Wat tracking betreft. Ik verwachtte voor aankoop dat de verbinding met de europese tegenhanger van gps: galileo tot meer betrouwbare resultaten zouden leiden (had vroeger een tomtom sportwatch). Ik ga niet dit niet volledig afbreken omdat ik nog steeds vergelijkende testen moet doen om daar een 100 % eerlijke uitspraak over te doen.
Feit is wel dat er een duidelijke vertraging zit tussen de snelheid wat je op je scherm ziet en je huidige snelheid.
Ik heb ook een vergelijkende test gedaan tussen dit horloge en de samsung galaxy atctive 2 die mijn vrouw draagt.
We hebben samen 2 km gewandeld eigenlijk iets te kort maar het viel op dat de eerste km volledig gelijk liep maar daarna afwijkt tot een verschil van 30m (30m minder op de huawei). Ik heb ook de indruk dat dit verschil zich verder zet op andere trajecten met ander vergelijkingsmateriaal maar daar kan ik zoals gezegd niet 100% zeker van zijn.
Hartslagmeting: dit is volgens mij echt niet bruikbaar voor mij. Misschien heb ik een zwakke hartslag maar het horloge meet het slechts af en toe correct. Ook al hangt mijn tong aan de grond, het horloge geeft slechts ongeveer 100 slagen per minuut en zegt dat ik harder moet lopen ;). Hoe het horloge dan aan bv 100 komt, heb ik geen enkel idee van. En dan plots zonder enige verandering van positie van mijn horloge vermeerderd het aantal slagen toch naar een meer logische waarde.

Bediening van muziek: je kunt kiezen tussen bedienen van je horloge via je interne opslag en bediening van de telefoon ( bij dit laatste moet je wel handmatig een muziek app starten). Met het horloge kun je naar volgende gaan, herhalen of willekeurige afspelen bij het afspelen van muziek. Je kunt skippen maar niet doorspoelen.. Het geluid klinkt verassend luid uit de speakers van het horloge

Meldingen: je kunt meldingen ontvangen van allerlei bekende apps maar je kunt er niet op tikken om de verdere inhoud van het bericht te bekiiken of om te reageren. Dat kan wel met de smartwatch van mijn vrouw hetzij beperkt.

Het horloge is gekoppeld met een app waarvan ik denk dat dit de batterijduur van mijn smartphone drastisch naar beneden haalt want deze app moet op de achtergrond blijven draaien om bepaalde functies zoals vind mijn telefoon te kunnen gebruiken. je tikt op icoontje vind telefoon en telefoon antwoordt. Ik gebruikt dit zeer vaak.

Zoals mijn collega in zijn review schrijft is het mogelijk dat het scherm van het horloge niet oplicht met een armbeweging wat natuurlijk wel de bedoeling is . Maar daar kan ik gewend aan geraken (als het te gemakkelijk zou gaan, kun je beter het always on display aanzetten)

Dit waren de punten die ik wilde bespreken over mijn smartwatch. Ik hoop dat iemand er iets aan heeft gehad. Als ik het horloge wat langer heb, ga ik deze review verder aanvullen

Heb jij ook een Huawei Watch GT 2 Pro Grijs (Grijs)?

ik heb links een tattoo sleeve en merkte dat mijn hartslag niet gemeten werd, op mijn rechter pols wel. Na een hoop gegoogle las ik dat meerdere mensen daar last van hadden. Dus mocht je een tattoo hebben op je pols dan is dit horloge niet geschikt. heb nu de galaxy watch 3 en die werkt perfect.
ik heb ondertussen ook al meerdere smartwatches gebruikt en harslag is steeds nogal wisselvallig. Aan de pols in een horloge de hartslag nauwkeurig lezen is nu eenmaal niet zo eenvoudig en als het horloge niet 100% zit zoals de fabrikant het zou willen heb je afwijkende resulaten, regelmatig een sprintje op de fiets gedaan met een hartslag van maximum 80 volgens de horloges...

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.